Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

Kawasaki Ninja ZX-10R vs Yamaha YZF-R1 – epicka konfrontacja mistrzów toru

26.01.2024
artykul Wypożycz tacie motocykl na dzień ojca - Moto46 RENT (2)

Gdy porównujemy maszyny takie jak Yamaha YZF-R1 i Kawasaki Ninja ZX-10R, niemal niemożliwa jest odpowiedź na pytanie o przewagę jednego modelu nad drugim. Yamaha od początku konsekwentnie konstruuje swoje motocykle tak, by wychodzić naprzeciw oczekiwaniom poszukiwaczy mocnych wrażeń poprzez zaawansowane technologie i imponujące osiągi. Kawasaki z kolei korzysta z wiedzy gromadzonej przez dziesięciolecia sukcesów na torze, oferując w regularnej sprzedaży doświadczenie jazdy iście sportowej.

Yamaha YZF-R1 to niewątpliwie maszyna, która uszczęśliwi niejednego kierowcę torowego. Z kolei Kawasaki Ninja ZX-10R radzi sobie wzorowo nie tylko na torze, ale także na trasie i w mniej kontrolowanych warunkach. I mimo, że pod względem specyfikacji są do siebie bardzo zbliżone, każdy z tych dwóch motocykli cechuje unikalna konstrukcja oraz performance jakiego kierowca może się spodziewać w zależności od tego, gdzie będzie jeździł.

 

Czytaj dalej i Dowiedz się, który motocykl jest dla Ciebie najlepszy – porównaj oba modele na podstawie ich ceny, przebiegu, funkcji, designu i innych specyfikacji.

  1. Yamaha YZF-R1 – sprawdź, czemu nazywana jest królem niezapomnianych wrażeń z jazdy na torze
  2. Silnik Yamaha YZF-R1 – moc 200 KM na wyciągnięcie ręki
  3. Elektronika Yamaha YZF-R1 – precyzyjne wspomaganie kierowcy w czasie jazdy
  4. Design Yamaha YZF-R1 – funkcjonalność w eleganckim wydaniu
  5. Sprawdź najważniejsze informacje techniczne o motocyklu Yamaha YZF-R1
  6. Kawasaki Ninja ZX-10R – dowiedz się, jak z jego pomocą wykręcać osiągi godne mistrza światowej klasy
  7. Silnik Kawasaki ZX-10R – potężna moc w supersportowym wydaniu
  8. Elektronika i technologia Kawasaki ZX-10R – funkcjonalne systemy dedykowane najlepszym
  9. Design Kawasaki ZX-10R – dynamiczny wygląd godny króla sportowej jazdy
  10. Podsumowanie informacji technicznych o Kawasaki ZX-10R.

 

1. Yamaha YZF-R1:

 

Yamaha z modelem YZF-R1 utrzymuje się na szczycie stawki superbike’ów na rok 2024. Ten kultowy motocykl sportowy stał się synonimem mocy, osiągów i najnowocześniejszej technologii od momentu, gdy w 1998 roku wręcz zdominował rynek motocyklowy, stawiając poprzeczkę niesamowicie wysoko dla następnych generacji. W dniu premiery nie miał sobie równych i konsekwentnie nadal dyktuje trendy. Z rodowodem sięgającym wyścigowego dziedzictwa Yamahy, YZF-R1 nadal przesuwa granice i wyznacza nowe standardy w kategorii superbike. Ze względu na fenomenalny silnik i prowadzenie pozostaje na liście faworytów u wielu kierowców. Lista elektronicznych systemów wspomagających dorównuje niemal wszystkim rywalom w segmencie, a jego stylistyka pozostaje rozpoznawalna na pierwszy rzut oka.

 

 

2. Silnik – moc 200 KM na wyciągnięcie ręki

Yamaha YZF R1 to motocykl, który oferuje niezrównaną moc i zwinność na drodze. Dzięki imponującemu silnikowi o wysokim momencie obrotowym motocykl ten zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy, jak żaden inny.

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Yamahy YZF R1 jest jej silnik. Motocykl jest napędzany wysokoobrotowym rzędowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 998 cm³, który zapewnia imponujące osiągi zarówno na ulicy, jak i na torze. Przez lata, od momentu wprowadzenia rewolucyjnej, nowej technologii wykorbienia krzyżowego zwanego cross-plane, Yamaha nieustannie udoskonalała i poprawiała swoją jednostkę napędową, co skutkuje wzrostem mocy i wyższym momentem obrotowym. Technologia ta potocznie nazwana została BigBang i Yamaha stosuje są w swoich maszynach do dziś. Najnowsza wersja YZF-R1 może pochwalić się imponującą mocą 200 KM, co czyni ją jednym z najmocniejszych motocykli w swojej klasie. ​​

 

 

3. Elektronika – precyzyjne wspomaganie kierowcy w czasie jazdy

Yamaha YZF-R1 jest znana z najnowocześniejszej technologii, która zapewnia ulepszone doświadczenie jak żadna inna – systemy takie jak Yamaha Chip Controlled Throttle i Quick Shift to tylko wstęp do szeregu funkcji, które usprawniają jazdę.

Oprócz potężnego silnika, Yamaha YZF-R1 korzysta również z zaawansowanej elektroniki i starannie dopracowanej aerodynamiki. Motocykl jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie, takie jak kontrola trakcji, kontrola startu, szybka zmiana biegów i zmienne tryby mocy. Funkcje te nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale także zapewniają kierowcom niezrównaną kontrolę nad motocyklem i pewność siebie podczas przekraczania granic zarówno na prostej, jak i na zakrętach. Co więcej, elegancka konstrukcja YZF R1 zawiera elementy aerodynamiczne inspirowane motocyklami wyścigowymi MotoGP, zapewniające maksymalną stabilność przy dużych prędkościach.

Jedną z wyróżniających się cech YZF-R1 jest system Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T). Ta zaawansowana technologia zapewnia precyzyjne sterowanie przepustnicą, pozwalając kierowcom doświadczyć płynnego zwiększania mocy – co owocuje wyjątkowymi osiągami na każdej drodze i torze. Dzięki systemowi YCC-T kierowcy mogą cieszyć się płynniejszym przyspieszeniem i łatwością manewrowania.

Kolejną imponującą cechą Yamahy YZF-R1 są niezliczone systemy wspomagania jazdy – od przepustnicy ride-by-wire, poprzez system kontroli startu (LCS), hamowanie silnikiem (EBM), po system kontroli hamowania (BC) i wiele innych – dzięki którym kierowca może poczuć się prawdziwie w harmonii z maszyną i kontrolować każdy jej ruch.

 

 

4. Design – funkcjonalność w eleganckim wydaniu

Wizualne rozwiązania zastosowane w YZF-R1 to nie tylko te elementy, które widać gołym okiem – każdy z nich pełni istotną rolę w optymalizacji doświadczenia jazdy zarówno na torze, jak i w terenie.

Konstrukcja Yamahy YZF-R1 to kwintesencja połączenia elegancji z praktyczną aerodynamiką. Każda krzywizna i kąt zostały tu starannie dopracowane tak, by zminimalizować opór powietrza i jednocześnie zmaksymalizować osiągi. YZF-R1 ma ostrą przednią owiewkę, która bez wysiłku przecina powietrze, a zintegrowane reflektory dodają całości odrobinę agresywnego wyglądu.

Opływowe nadwozie płynnie łączy się z sekcją ogonową, co nie tylko wygląda estetycznie, ale zapewnia także doskonały przepływ powietrza nad motocyklem przy dużych prędkościach. Aerodynamiczna konstrukcja YZF-R1 nie jest tylko na pokaz; odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu oporu wiatru i poprawie stabilności. To właśnie ta kompatkowość Yamahy YZF-R1 sprawia, że jest ona idealna na tor. Mimo, że kierowca ma dla siebie mniej miejsca niż w Kawasaki ZX-10R, to niewątpliwie jest to poświęcenie warte swej ceny – w zamian jazda jest gładka i płynna, a szybkość wręcz zmiata konkurencję z planszy.

Aby jeszcze bardziej poprawić osiągi, Yamaha zastosowała w YZF-R1 szereg innowacyjnych elementów konstrukcyjnych. Obejmują one winglety (skrzydełka aerodynamiczne) po obu stronach przedniej owiewki, które generują siłę docisku, aby utrzymać przednie koło mocno osadzone podczas przyspieszania i hamowania. Dodatkowo, strategicznie rozmieszczone otwory wentylacyjne skutecznie kierują przepływ powietrza w kierunku innych komponentów, takich jak chłodnica i silnik, zapewniając optymalne chłodzenie.

 

 

Połączenie niezrównanej mocy i zwinności sprawia, że Yamaha YZF-R1 jest faworytem wśród entuzjastów motocykli, którzy pragną czystej adrenaliny na dwóch kołach. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym kierowcą szukającym upgrade’u, czy nowicjuszem szukającym swojego pierwszego motocykla o wysokich osiągach, R1 spełnia wszystkie oczekiwania. Dzięki eleganckim liniom i aerodynamicznym cechom, jasne jest, że Yamaha nadała priorytet zarówno formie, jak i funkcji podczas projektowania swojego kultowego superbike’a YZF-R1 na rok 2024.

 

5. Sprawdź najważniejsze informacje techniczne o motocyklu Yamaha YZF-R1

  • Opływowe nadwozie w stylu M1
  • Wysokowydajny silnik zgodny z normą EURO 5 o pojemności 998 cm³
  • Wysokiej jakości wykończenie z nową dwuodcieniową kolorystyką
  • Przedni widelec KYB Ø43 mm
  • System kontroli hamowania (BC)
  • System hamowania silnikiem (EBM)
  • Reflektory i światła pozycyjne LED nowej generacji
  • Przepustnica ride-by-wire APSG
  • Układ sterowania startem (LCS)
  • Klocki hamulcowe wytrzymujące większe tarcie
  • Opony Bridgestone Battlax RS11 — szerokość 190 z tyłu
  • Tablica wskaźników TFT obejmująca systemy EBM i BC

 

 

6. Kawasaki Ninja ZX-10R

 

Kawasaki Ninja ZX-10R to sportowy motocykl o wysokich osiągach znany ze swojej mocy, zwinności i zaawansowanej technologii. Wysoko ustawia poprzeczkę w kategorii wyścigów na całym świecie, odnosząc niezrównane sukcesy na torach wyścigowych, choć jego osiągi na drodze także nie budzą wątpliwości. Znajduje się w czołówce technologii superbike nie bez powodu – przyjrzyjmy się cechom, które sprawiają, że ta maszyna jest tak wyjątkowa.

 

7. Silnik – potężna moc w supersportowym wydaniu

Silnik w Kawasaki ZX-10R równoważy wysokie osiągi z łatwością prowadzenia – dzięki czemu otrzymujemy maszynę, którą łatwo kontrolować, nie tracąc nic z adrenaliny, której dostarcza jazda.

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy o pojemności 998 cm³ to nie tylko jednostka która dostarcza potężną moc, ale także zapewnia mniejszą emisję spalin przy zachowaniu imponujących prędkości. Równoważy on osiągi z łatwością prowadzenia i jest połączony z najnowszą, najbardziej zaawansowaną elektroniką, która jeszcze bardziej ułatwia kontrolę kierowcy nad jazdą – nie odejmując nic z adrenaliny. Mimo, że u Yamahy YZF-R1 znajdziemy silnik o takiej samej pojemności to Kawasaki może pochwalić się wyższym momentem obrotowym.

 

8. Elektronika i technologia – funkcjonalne systemy dedykowane najlepszym

Wysoce zaawansowane elektroniczne systemy zarządzania w ZX-10R ułatwiają kierowcy kontrolę nad motocyklem i pozwalają prawdziwie doświadczyć jazdy superbike.

Rolą technologii zastosowanych w Kawasaki ZX-10R to przede wszystkim zapewnienie czystej przyjemności – funkcje takie jak elektroniczny tempomat, pełnokolorowe przyrządy TFT z łącznością ze smartfonem zwiększają komfort jazdy, a wszechstronność pod względem wyboru trybów, które łączą S-KTRC (Sport-Kawasaki Traction Control) i Power Mode pozwalają kierowcom na efektywne ustawienie kontroli trakcji i dostarczanie mocy w zależności od sytuacji na drodze.

Aluminiowa rama typu twin-spar, przedni widelec Showa Balance Free (BFF) i poziome tylne zawieszenie typu back-link z amortyzatorem Showa Balance Free Rear Cushion (BFRC) zostały opracowane przy użyciu technologii prosto z torów wyścigowych Kawasaki World Superbike i przyczyniają się do imponujących osiągów Ninja ZX-10R w zakrętach oraz sprawiają, że niespotykanie lekko się prowadzi.

Nadwozie nowej generacji i stylistyka ze zintegrowanymi wingletami zostały zaprojektowane z myślą o aerodynamice i oferują lepszą odporność na opór powietrza oraz zwiększoną siłę docisku. Chłodnica oleju oparta na przepływie powietrza zwiększa dzięki temu swoją skuteczność, w konsekwencji poprawiając osiągi silnika – konstrukcja wzięta żywcem z modeli o najwyższych osiągach.

 

 

9. Design – dynamiczny wygląd godny króla sportowej jazdy

Motocykl, którego spodziewalibyśmy się na torze wygląda równie imponująco na ulicy – i pozwala przy tym na cieszenie się osiągami zoptymalizowanymi w każdym calu dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań w konstrukcji.

Aerodynamiczna przednia osłona inspirowana wyścigami, podkreślona kompaktowymi reflektorami LED, wlotem powietrza Ram Air i wysoką przednią szybą, są „twarzą” i flagowymi elementami Kawasaki Ninja ZX-10R nowej generacji. Jest to motocykl, który całym sobą wręcz sygnalizuje, że stworzono go z myślą o mistrzowskiej jeździe – szerszy i cięższy niż Yamaha YZF-R1, bezlitośnie pokona każdego przeciwnika i każdą trasę.

ZX-10R w wydaniu 2024 jest dostępny w dwóch wariantach kolorystycznych – Metallic Graphite Gray x Metallic Diablo Black i charakterystycznym Lime Green x Ebony. Całość utrzymana w klimacie wyścigów sportowych pozwala prawdziwie poczuć adrenalinę spotykaną dotąd tylko na torze i zanurzyć się w doświadczeniu takiej jazdy.

 

Supersport Kawasaki ZX-10R został stworzony dla tych, którzy nie boją się wyzwań. Jest to wynik bezpośrednich innowacji w wyścigach na szczeblu światowym. Doświadczenie jazdy tą maszyną pozwala przekraczać dotychczas znane granice dzięki potężnemu czterocylindrowemu silnikowi o pojemności 998 cm3, podwoziu zoptymalizowanym pod kątem wyścigów i innowacyjnym pakietom elektroniki.

 

10. Podsumowanie informacji technicznych o Kawasaki ZX-10R

  • 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy o pojemności 998 cm³, chłodzony cieczą,
  • Poziome zawieszenie tylne z amortyzatorem gazowym BFRC Lite,
  • Odwrócony widelec przedni Balance Free 43 mm z zewnętrzną komorą kompresji,
  • Hamulce tylne: pojedyncza tarcza 220 mm
  • Hamulce przednie: podwójne półpływające tarcze Brembo 330 mm
  • Zacisk hamulcowy: Podwójny, montowany promieniowo, monoblok Brembo M50, przeciwstawny 4-tłoczkowy
  • System kontroli trakcji S-KTRC (Sport-Kawasaki Traction Control),
  • System Kawasaki Engine Break Control,
  • KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) – optymalizuje przyspieszenie podczas startu,
  • kolorowe przyrządy TFT i łączność ze smartfonem
  • kompaktowe reflektory LED
  • wlot powietrza Ram Air

 

 

Yamaha YZF-R1 i Kawasaki Ninja ZX-10R to dwa niemal doskonałe motocykle superbike – dlatego też oba są warte Twojej uwagi, jeśli od maszyny oczekujesz najwyższej jakości, mocnego silnika i zaawansowanych technologicznie systemów wspomagania jazdy. I choć oba mogą pochwalić się imponującymi osiągami, to, dzięki swojej niekwestionowanej mocy, YZF-R1 lepiej sprawdzi się dla kierowców torowych, a Ninja ZX-10R przez lepszą zwrotność i szereg funkcji wspomagających jazdę będzie zdecydowaniem lepszym wyborem dla tych, którzy lubią wyjechać ze swoją pasją na ulice.

Jeśli jednak nadal masz wątpliwości co do tego, który motocykl będzie lepiej odpowiadał Twoim potrzebom, nasi specjaliści czekają na Ciebie w salonie Moto46 i pod telefonem:

Specjalista YAMAHA:

Andrzej Czernikiewicz
508 464 646

Specjalista KAWASAKI:

Michał Marszałek
517 464 646

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46