Od samego początku R1 był tworzony bez kompromisów, a czysta i skoncentrowana filozofia projektowania sprawiałą, że ten zaawansowany technologicznie motocykl wyścigowy Yamahy jest najbardziej ekscytującym supersportowym motocyklem naszych czasów.
Zaawansowana technologia w R1 została w każdym calu opracowana z wykorzystaniem wiedzy zdobytej dzięki ogromnym zaangażowaniu Yamahy w wyścigi. Niezwykły, 4-cylindrowy silnik EURO 5 o pojemności 998 cm3 jest bezpośrednim potomkiem jednostki M1 – jego aerodynamiczne nadwozie wywodzi się prosto z toru wyścigowego.
Jednak to głównie niesamowita gama inteligentnej elektroniki R1 przyczynia się do wyjątkowości R1. Całe wyposażenie motocykla, od przepustnicy ride-by-wire po system kontroli startu (LCS), zarządzanie hamulcami silnikowymi (EBM), a także sterowanie hamulcami (BC) i wiele więcej, sprawia, że jest to najlepszy model supersportowy Yamahy, który został zbudowany, aby wieźć prym na ulicy i torze. Dostępny jest w nowym, sportowym, dwutonowym malowaniu Icon Blue z matowymi wstawkami, a także w dynamicznej opcji Yamaha Black.
93 900.00 zł*
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy |
Pojemność | 998 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 79,0 mm x 50,9 mm |
Stopień sprężania | 13,0 : 1 |
Moc maksymalna | 147,1 kW (200,0 KM) @ 13 500 obr./min |
Limited power version | Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy | 113,3 Nm (11,6 kg-m) przy 11 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 7,2 l/100km |
Emisja CO2 | 167 g/km |
Rama | Aluminiowa, Deltabox |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy, Ø 43 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 120 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 24º |
Wyprzedzenie | 102 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, Wahaczowe |
Skok tylnego zawieszenia | 120 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Opona tylna | 190/55 ZR17M/C (75W) |
Długość całkowita | 2 055 mm |
Szerokość całkowita | 690 mm |
Wysokość całkowita | 1 165 mm |
Wysokość siodełka | 855 mm |
Rozstaw kół | 1 405 mm |
Minimalny prześwit | 130 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 201 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 4,9 litrów |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN