Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

KTM – Sprawdź nowości na rok 2024!

29.01.2024
artykul Zapowiedź promocji - Tracer 7 MY22, Tracer 9 GT MY21

KTM po raz kolejny udowadnia, dlaczego pozostaje jednym z liderów świata motocykli. Jubileuszowy rok 2024 oznacza dla serii Duke istotne zmiany, a w szczególności dla flagowych modeli - 1390 Super Duke R i 1390 Super Duke R Evo. Nowe inżynieryjne podejście, zwiększona moc, doskonałe zawieszenie i subtelne detale estetyczne sprawiają, że motocykle te są nie tylko potężnym narzędziem na drodze, ale również prawdziwym dziełem sztuki. Sprawdź, co KTM szykuje na ten rok!

  1. KTM 1390 Super Duke R – celebracja 30 lat serii Duke w nowym, nowoczesnym wydaniu
  2. KTM 1390 Super Duke R Evo – potężny silnik, innowacja i wyjątkowy wygląd – czyli wszystko, co najlepsze w KTMach
  3. KTM 990 Duke – jeszcze ostrzejsza stylistyka i jeszcze więcej mocy
  4. KTM 790 Duke – chirurgiczna precyzja w każdych warunkach
  5. KTM 390 Duke i 125 Duke – nowa era linii nakedów poniżej 500 cm³

Okolicznościowe wydanie maszyny o zwiększonej mocy, z doskonalszym zawieszeniem i nowym designem, nawiązującym do estetyki modelu 990 Duke, co czyni go potężnym motocyklem godnym upamiętnienia 30. urodzin serii Duke.

Nowy KTM 1390 Super Duke R świętuje zbliżające się 30. urodziny serii Duke z większą mocą, lepszym zawieszeniem i mnóstwem subtelnych udoskonaleń. Wygląda też bardziej dziko niż kiedykolwiek, przejmując wiele estetycznych poprawek widocznych wcześniej w modelu 990 Duke.

Nowe parametry Super Duke’a 1390 wskazują na wzrost pojemności i tak już mocnego silnika V-twin. KTM zwiększył jego pojemność do 1350 cm3. Daje to 10 koni mechanicznych więcej i 5 Nm momentu obrotowego więcej niż poprzednio, podbijając moc jeszcze bardziej.

Pod względem estetycznym Super Duke przeszedł uderzającą ewolucję – uderza nowym reflektorem LED (jest on także częścią systemu Coming Home, który zostawia światło na krótki czas po wyłączeniu motocykla), spojlerami zbiornika, aerodynamicznymi skrzydłami i mniejszą osłoną ramy pomocniczej. Można zaryzykować stwierdzenie, że estetyka na rok 2024 jest podobna do wcześniejszego 990 Duke, co już samo w sobie wysyła zdecydowany sygnał – na drodze niemal nie ma sobie równych.

Z okazji 30-lecia modelu Duke, KTM prezentuje 1390 Super Duke R Evo z jeszcze mocniejszym silnikiem, półaktywnym zawieszeniem, 5-calowym wyświetlaczem TFT i nowym designem nawiązującym do dziedzictwa linii Duke.

Z okazji 30-lecia modelu Duke ogłoszono modernizację KTM 1390 Super Duke R Evo. W 2024 roku jest on jeszcze silniejszy dzięki zwiększeniu pojemności skokowej o 49 cm3, odświeżonemu designowi, który oddaje hołd linii Duke, oraz ulepszonemu zawieszeniu, ergonomii i elektronice.

Nazywany Bestią, Super Duke R Evo w roku modelowym 2024 otrzymuje silnik V-Twin LC8 o pojemności 1301 cm3 z modelu 1290 Super Duke, który został powiększony ze 108 mm do 110 mm, co pozwoliło uzyskać nową, wyższą pojemność 1350 cm³.

Model ten otrzymał również ulepszone zawieszenie z najnowszą generacją półaktywnej technologii WP Semi-Active Technology, która zapewnia szeroki zakres regulacji amortyzacji. Jednostka sterująca zawieszeniem dostosowuje współczynniki tłumienia w czasie rzeczywistym na podstawie informacji z IMU, a wszystkimi ustawieniami zawieszenia można zarządzać za pomocą 5-calowego, kolorowego wyświetlacza TFT. Na wyświetlaczu dostępna jest również funkcja sterowania różnymi trybami jazdy: Rain, Street i Sport.

Ergonomia Super Duke’a 2024 została ulepszona ze szczególnym naciskiem na osiągi. Zbiornik paliwa jest odchylony na zewnątrz, aby zapewnić lepsze wsparcie kierowcy podczas wchodzenia w zakręty, a kierownica została przesunięta niżej, aby zapewnić więcej kontroli nad jazdą.

Nowa stylizacja Bestii odznacza się szczególnie w nowym, kanciastym zespole reflektorów. Światła pozycyjne i do jazdy dziennej są umieszczone wzdłuż krawędzi i są automatycznie regulowane, a automatyczne światła mijania znajdują się pośrodku. Kultowa pomarańczowa kolorystyka idealnie nawiązuje do 30sto letniej tradycji liniii Duke.

Na rok 2024 KTM przedstawia kolejnego, ulepszonego naked bike’a, KTM 990 Duke, z nowym silnikiem, reflektorem LED, przeprojektowanym wydechem i agresywnym stylem, świętując jednocześnie 30-lecie serii.

KTM znacząco zmodernizował swój popularny naked bike klasy średniej na rok 2024. W miejsce modelu 890 Duke R z 2023 r. pojawił się KTM 990 Duke z 2024 r., z ostrzejszą stylistyką, nową ramą i wahaczem, nowym silnikiem o zwiększonej mocy i momencie obrotowym, nowymi elementami zawieszenia WP, przeprojektowanym wydechem i całkowicie nowym reflektorem LED.

Model 2024 KTM 990 Duke jest napędzany nowym, chłodzonym cieczą silnikiem rzędowym Twin LC8c o pojemności 947 cm3 – co oznacza więcej mocy i wyższy moment obrotowy, dzięki czemu osiąga 123 KM oraz 103 Nm. Szersza chłodnica ze zoptymalizowanym przepływem powietrza zapewnia optymalne chłodzenie. Nowy układ wydechowy jest wykonany w całości ze stali nierdzewnej i został przeprojektowany tak, aby lepiej pasował do większej pojemności skokowej.

Kolejnym ulepszeniem stylizacji jest nowy, kanciasty reflektor LED. Automatycznie regulowane światła pozycyjne i do jazdy dziennej są umieszczone wzdłuż jego krawędzi, a światła mijania znajdują się w samym centrum. Z okazji 30-lecia serii, model 990 Duke otrzymuje dwie zupełnie nowe wersje kolorystyczne – pomarańczową i czarną. Nowy, stalowy zbiornik paliwa nadaje motocyklowi agresywny wygląd.

Określany mianem „skalpela”, 790 Duke na 2024 to szybki motocykl z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 799 cm3, wyróżniający się agresywnym designem i lekką, precyzyjną konstrukcją, idealny do zwinnej jazdy w zakrętach.

Motocykl, który tnie po asfalcie z chirurgiczną precyzją. Przy całej zwinności, jakiej można by oczekiwać od jednocylindrowego silnika Twin LC8c o pojemności 799 cm3 z DOHC, i brutalnej dynamice typowej dla silnika dwucylindrowego, KTM 790 DUKE w pełni zasługuje na swój przydomek – skalpel. Został stworzony z myślą o szybkiej jeździe na każdej drodze, aczkolwiek swoją klasę pokazuje przede wszystkim w zakrętach.

Wszystko, od geometrii zawieszenia po lekką konstrukcję motocykla i charakterystykę silnika, zostało precyzyjnie dostrojone do jazdy po mieście. Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystuje silnik jako element nośny – jest zwarta, lekka i sztywna, dzięki czemu motocykl jest szybki nie tylko podczas przyspieszania na prostej, ale także na zakrętach przy dużych i małych prędkościach.

Model 790 Duke reprezentuje sobą wszystko, co styl naked ma do zaoferowania – wspomagany ostrymi liniami od stóp do głów, na reflektorach, lusterkach, zbiorniku paliwa, siedzeniu, a nawet miejscu dla pasażera. Końcówka wydechu typu „dwa w jednym” sama w sobie jest dziełem sztuki. Mała i kompaktowa, pomaga motocyklowi wytwarzać charakterystyczny dźwięk silnika.

KTM rewolucjonizuje modele 390 Duke i 250 Duke na 2024 rok, prezentując nowe silniki LC4c, o pojemnościach 399 cm3 i 250 cm3, oraz wprowadzając innowacyjną dwuczęściową konstrukcję ramy, co znacząco poprawia dynamikę jazdy, zwinność i stabilność.

KTM ogłosił modyfikacje dwóch modeli nakedów o małej pojemności skokowej – 390 Duke i 250 Duke – które, jak twierdzi firma, stanowią największą istotną zmianę w gamie modeli Duke o pojemności poniżej 500 cm3 od czasu pierwszego KTM 390 Duke. Rezultatem jest całkowite przeprojektowanie tych modeli – z nowymi silnikami, nową koncepcją podwozia i designem.

Oba motocykle są wyposażone w całkowicie nową generację jednocylindrowych silników LC4c – kolejno o pojemnościach 250 cm3 i 399 cm3 – które zostały całkowicie przeprojektowane z nowo zoptymalizowanymi głowicami cylindrów i skrzyniami biegów, a także spełniają najnowsze normy emisji spalin. Są również wyposażone w sterowanie przepustnicą, nowe sprzęgło poślizgowe Power Assist (PASC) i opcjonalny Quickshifter+.

Nowy silnik LC4c w 390 Duke jest równoznaczny ze zwiększeniem pojemności skokowej w zestawieniu z poprzednim silnikiem 373 cm3. Dodatkowo, jest nie tylko mocniejszy od poprzedniej generacji, ale także lżejszy. 250 Duke również ma lepszy stosunek mocy do masy w porównaniu z poprzednią generacją 200 Duke, z nową konstrukcją SOHC, która jest lżejsza i prostsza dzięki mniejszej liczbie komponentów.

W 2024 roku nowa dwuczęściowa konstrukcja motocykli – składająca się z całkowicie nowej stalowej ramy głównej kratownicowej z odlewaną ciśnieniowo aluminiową ramą pomocniczą – poprawia dynamikę jazdy poprzez zwiększenie sztywności skrętnej. Poprawia to również zwinność i ulepsza sprzężenie zwrotne z podwozia, a nowe potrójne zaciski i zmieniony offset poprawiają właściwości jezdne, kontrolę i stabilność.

Nowe wcielenia 1390 Super Duke R i Super Duke R Evo, rewolucyjny 990 Duke oraz zwinny 790 Duke to tylko niektóre z perełek w koronie KTM. Dzięki precyzyjnemu podejściu do projektowania, innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym oraz nieustannemu dążeniu do perfekcji, austriacka marka kontynuuje tradycję wyznaczania nowych standardów w świecie jednośladów.

Jeśli chciałbyś na własnej skórze przekonać się, jak nowe KTMy sprawują się podczas jazdy lub masz pytania w sprawie nowości – nie wahaj się ani sekundy, dzwoń i pisz do naszego specjalisty!

Michał Marszałek
517 464 646

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46