
Dla szukających swojego pierwszego jednośladu i wszystkich, którym natura poskąpiła wysokiego wzrostu – KTM Duke 390 może być idealnym wyborem. Ten dynamiczny i zwinny naked od lat cieszy się ogromną sympatią wśród motocyklistów. Jest maszyną, którą można już śmigać z prawem jazdy na kat. A2.
W tym artykule znajdziesz najważniejsze informacje o modelu, a w tym kilka opinii motocyklistów, którzy mieli przyjemność testować Duke’a 390. Sprawdzisz również dane techniczne oraz zdjęcia modelu.
1. Informacje i opinie o Duke 390 od KTM
2. Dane Techniczne KTM Duke 390
1. Informacje i opinie o Duke 390 od KTM
Duke 390 jest dynamiczną i zgrabną maszyną. Lekki i zwinny co czyni go idealnym motocyklem miejskim dla początkujących i nie tylko.
To, co charakterystyczne dla Duke’a 390 to delikatne oddawanie mocy w szerokim zakresie obrotów silnika. Co powinno ucieszyć początkujących kierowców.
1-cylindrowy silnik, 4-suwowy o pojemności 373 cm3. Spokojnie ten „mały wariat” rozpędza się do 100 km/h w ok. 6 sekund.
Motocykl pije 3,46 L na 100 km, co przy 13,4 litrowym zbiorniku daje nam zasięg ok. 385 km.
Osoby z ok. 180 cm wzrostu spokojnie sięgną stopami do ziemi siedząc na KTM Duke 390.
Według opinii szczęśliwych posiadaczy modelu motocykl najlepiej czuje się, utrzymując na obrotach od 4500 do 7500. Kierowcy twierdzą, że idealna prędkość dla Duke’a 390 wynosi 110 km/h, chociaż można go rozpędzić do ponad 170 km/h.
Zwracają też uwagę na świetne hamulce. Jedna tarcza z przodu w zupełności wystarczy, żeby zatrzymać motocykl na bardzo krótkim dystansie.
Sprawnie działający ABS, którego ustawienia możemy dowolnie zmieniać w panelu sterowania motocyklem. Sam wyświetlacz Duke’a 390 jest bardzo przejrzysty, a wszystko bardzo intuicyjne. Położenie przycisków do obsługi menu jest bardzo dobrze przemyślane.
Motocykl cechuje się również doskonałą stabilnością na zakrętach.
2. Dane Techniczne KTM Duke 390
SILNIK
MOMENT OBROTOWY – 37 Nm
SKRZYNIA BIEGÓW – 6-biegowa
CHŁODZENIE – Chłodzenie cieczą
MOC W KW – 32 kW
ROZRUSZNIK – Rozrusznik elektryczny
SUW – 60 mm
ŚREDNICA – 89 mm
SPRZĘGŁO – Sprzęgło wielotarczowe mokre, uruchamiane hydraulicznie
CO2 EMISSIONS – 81 g/km
POJEMNOŚĆ SKOKOWA – 373 cm³
JEDNOSTKA STEROWANIA SILNIKIEM – Bosch EMS z RBW
DESIGN – Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy
ZUŻYCIE PALIWA – 3.46 l/100 km
SMAROWANIE – Mokra miska olejowa
PODWOZIE
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) – 13.4 l
ABS – Bosch 9.1MP Two Channel ABS (Supermoto ABS)
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 320 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 230 mm
TYLNY HAMULEC – 1-tłokowy pływający zacisk
ŁAŃCUCH – 520 Pierścień X
MASA WŁASNA – 150 kg
KONSTRUKCJA RAMY – Rama kratowa ze stali, malowana proszkowo
PRZEDNIE ZAWIESZENIE – WP APEX 43
PRZEŚWIT – 150 mm
TYLNE ZAWIESZENIE – WP APEX – Monoshock
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA – 830 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY – 65 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) – 142 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) – 150 mm
3. Zdjęcia KTM Duke 390