Ogłaszając czterdziestolecie wprowadzenia modelu Kawasaki Ninja, firma zaprezentowała limitowaną edycję motocykli z okazji tej rocznicy - 2024 Ninja 40-sta rocznica. Przeczytaj o motocyklach: Ninja ZX-4RR ABS, Ninja ZX-6R ABS, Ninja ZX-10R ABS oraz Ninja ZX-14R ABS.
Ogłaszając czterdziestolecie wprowadzenia modelu Kawasaki Ninja, firma zaprezentowała limitowaną edycję motocykli z okazji tej rocznicy – 2024 Ninja 40th Anniversary Edition. W tym wyjątkowym wydaniu znajdzie się specjalny wzór kolorystyczny, zainspirowany designem Ninja ZX-7, dostępny na modelach Ninja ZX-4RR ABS, Ninja ZX-6R ABS, Ninja ZX-10R ABS oraz Ninja ZX-14R ABS.
Kawasaki podkreśliło, że przez czterdzieści lat od premiery motocykla, marka „Ninja” stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych nazw w świecie motocykli. Od chwili debiutu w 1984 roku i oficjalnego przejęcia kultowego modelu GPz900R, seria motocykli Kawasaki Ninja konsekwentnie dążyła do osiągania wysokich osiągów we wszystkich klasach pojemnościowych.
Korzystając z ducha innowacji Kawasaki na torze wyścigowym, model Ninja ZX-7 stał się flagowym modelem marki w Mistrzostwach Świata Endurance FIM, zdobywając pierwsze miejsca na podium w latach 1991, 1992 i 1993. W Stanach Zjednoczonych Kawasaki kontynuowało swoje sukcesy w zawodach AMA Superbike, dodając cztery kolejne tytuły w latach 1990, 1992, 1996 i 1997, co łącznie dało dziewięć mistrzostw w tej serii. W 1993 roku zawodnik Kawasaki, Scott Russell, zdobył mistrzostwo WorldSBK na swoim Ninja ZX-7R.
Na każdym modelu z 40. rocznicową edycją znajdzie się specjalnie odtworzony trójbarwny wzór, z wyraźnym logo „Kawasaki” na osłonach. Wszystkie symbole umieszczone na motocyklach są wiernymi reprodukcjami oryginalnych projektów, a różnorodne elementy zostały specjalnie zaprojektowane, aby przywołać wspomnienia triumfów serii Ninja ZX-7.
Sprawdź informacje o nowych modelach z okazji 40-tej rocznicy Kawasaki Ninja na 2024:
1. 40-sta rocznica Kawasaki Ninja ZX-14R ABS – 2024
2. 40-sta rocznica Kawasaki Ninja ZX-10R ABS – 2024
3. 40-sta rocznica Kawasaki Ninja ZX-6R ABS – 2024
4. 40-sta rocznica Kawasaki Ninja ZX-4RR ABS – 2024
1. Kawasaki Ninja ZX-14R ABS – 2024
Model supersportowy 2024 Ninja ZX-14R powraca do salonów wyłącznie na czas obchodów tej wyjątkowej 40. rocznicy. Motocykl jest wyposażony w 1,441cc silnik chłodzony cieczą, układem rzędowym z czterema cylindrami, dwoma wałkami rozrządu, 6-biegową skrzynią biegów oraz sprzęgłem slip/assist. Dodatkowo ma dwa tryby mocy oraz trójtrybowy system Kawasaki TRaction Control (KTRC), który łatwo można aktywować lub dezaktywować za pomocą przycisków. Ninja ZX-14R posiada również stalowe opasane plecionką przewody sprzęgła i hamulca; zaciski Brembo 4-tłoczkowe monoblokowe w parze z podwójnymi 310mm tarczami przednimi; widelec odwrócony o średnicy 43mm z możliwością regulacji wstępnego napięcia, 18-stopniową kompresją i 15-stopniowym tłumieniem odbicia, oferujący skok 4.6 cala; oraz w pełni regulowany tylny zawieszenie Uni-Trak i gazowy amortyzator z 4.9 calowym skokiem.
2. Kawasaki Ninja ZX-10R ABS – 2024
Supersportowy motocykl Kawasaki Ninja ZX-10R był kluczowy dla zdobycia przez Kawasaki aż siedmiu mistrzostw świata FIM Superbike World Championships (WorldSBK) od 2013 roku. Ten model ma silnik o pojemności 998cc, z czterema zaworami na cylinder i zestawem zaawansowanych technologii, takich jak Kawasaki Cornering Management Function (KCMF), Bosch IMU, Sport-Kawasaki TRaction Control (S-KTRC), Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS), Kawasaki Engine Brake Control, Kawasaki Quick Shifter (KQS), elektronicznie sterowany amortyzator kierownicy Öhlins oraz tryby mocy.
Konstrukcja ramy z aluminium, widelec Showa Balance Free Front Fork (BFF), i tylny układ zawieszenia z poziomym łącznikiem oraz tylnym amortyzatorem Showa Balance Free Rear Cushion (BFRC) zostały rozwinięte na bazie technologii wykorzystywanych w fabrycznych motocyklach Kawasaki w zawodach WorldSBK, co przekłada się na doskonałe prowadzenie w zakrętach oraz lekką sterowność Ninja ZX-10R. Dodatkowo, kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością połączenia z aplikacją Rideology oraz elektroniczny system kontroli prędkości zapewniają jeszcze większy komfort podczas jazdy.
3. Kawasaki Ninja ZX-6R ABS – 2024
W gamie motocykli na rok 2024, Kawasaki powitało ponowny przyjazd klasyfikowanego jako lider – Ninja ZX-6R ABS, motocykla supersportowego. To właśnie tutaj znajduje się silnik o pojemności 636cc z układem rzędowym czterech cylindrów, wyposażony w podwójny wałek rozrządu (DOHC), 6-biegową skrzynię biegów oraz sprzęgło slip/assist. Zmienione profile krzywych rozrządu zapewniają lepsze osiągi w niższych obrotach i pomagają spełnić bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Kolejna aktualizacja to nowe ułożenie rur wydechowych, które również przyczyniają się do spełnienia norm emisji.
System hamulcowy pozostaje przy dwóch przednich tarczach o średnicy 310 mm z dwoma zaciskami Brembo 4-tłoczkowymi monoblokowymi z przodu oraz pojedynczej tarczy o średnicy 220 mm z tyłu. Jako nowość na rok modelowy 2024, zastosowano okrągłe tarcze hamulcowe zastępujące wcześniejsze w formie płytkowej. Zawieszenie pozostaje bez zmian, obejmując widelec 41mm Showa SFF-BP oraz tylny amortyzator Uni-Trak, które są regulowane pod względem wstępnego napięcia, kompresji i tłumienia odbicia. Warto też wspomnieć o innych funkcjach, takich jak Kawasaki Quick Shifter (KQS), Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS), możliwość wyboru trybów mocy współpracujących z Kawasaki TRaction Control (KTRC), wielofunkcyjny ekran LCD oraz ramę o konstrukcji z tłoczonego aluminium.
4. Kawasaki Ninja ZX-4RR ABS – 2024
Ninja ZX-4R prezentuje nowy silnik o pojemności 399cc chłodzony cieczą, rozmieszczony w rzędzie i wyposażony w podwójny wałek rozrządu (DOHC) oraz 4 zawory na cylinder. Model ten posiada lekką i zwartą ramę kratownicową, szybki system zmiany biegów (quickshifter), zaciski przednich hamulców z 4 tłoczkami, które promieniowo ściskają pływające tarcze o średnicy 290mm, odwrócony widelec Showa SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) o średnicy 37mm z regulacją wstępnego napięcia i skoku 4.7 cala, oraz w pełni regulowany tylny amortyzator Showa BFRC (Balance Free Rear Cushion) Lite z 4.9-calowym skokiem.