
Yamaha YZF-R1M to motocykl, który powstał z myślą o pasjonatach torowej jazdy i najbardziej wymagających kierowcach, którzy oczekują nie tylko mocy, ale także bezkompromisowej precyzji, kontroli i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Ten zaawansowany motocykl jest bezpośrednią spuścizną sukcesów Yamahy w MotoGP – to ucieleśnienie wiedzy i doświadczenia inżynierów, którzy opracowali jeden z najbardziej rozpoznawalnych i wygrywających motocykli klasy królewskiej, M1. R1M to efekt przeniesienia najbardziej wyrafinowanych technologii opracowanych na torach wyścigowych wprost do maszyny dostępnej w produkcji seryjnej.
Sercem Yamahy YZF-R1M jest czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3 z charakterystycznym krzyżowym wałem korbowym, który zapewnia liniowe dostarczanie mocy oraz wyjątkowe wyczucie trakcji. Typ silnika – DOHC z 16 zaworami – umożliwia osiąganie prędkości obrotowych rzędu 13 500 obr/min, a wysoki stopień sprężania (13,0:1) to jeden z elementów odpowiadających za najwyższe osiągi motocykla na torze. System wtrysku paliwa oraz elektroniczne modyfikacje trybów pracy silnika pozwalają precyzyjnie dostosować charakterystykę jednostki napędowej do stylu jazdy i warunków torowych.
R1M wyróżnia się również karbonowymi panelami nadwozia wykonanymi z włókna węglowego, które redukują masę i poprawiają aerodynamikę. Niski opór powietrza przekłada się na lepszą stabilność przy dużych prędkościach i krótsze czasy pokonywania okrążeń. Czarno-srebrny zbiornik paliwa nie tylko świetnie komponuje się z karbonową stylistyką modelu Icon Performance, lecz także świadczy o dbałości o detale konstrukcyjne.
Jedną z najbardziej imponujących cech R1M jest kompletny pakiet wyścigowy, który obejmuje elektroniczny moduł sterujący zawieszeniem Öhlins ERS z pneumatycznym widelcem NPX – rozwiązaniem, które znacząco poprawia przyczepność i reakcję zawieszenia w zmiennych warunkach jazdy. Motocykl został również wyposażony w inercyjny moduł pomiarowy (IMU), który w czasie rzeczywistym analizuje sześć osi ruchu, dostarczając danych nie tylko do systemu kontroli trakcji, lecz także do systemu Yamaha Ride Control, odpowiedzialnego za zarządzanie wieloma aspektami jazdy – w tym kątem pochylenia motocykla, położeniem przepustnicy czy działaniem systemu hamowania silnikiem.
R1M korzysta z całego wachlarza zaawansowanych technologicznie funkcji, takich jak kontrola uruchamiania (launch control), system kontroli startu, system hamowania silnikiem oraz zarządzanie hamulcem silnikowym, co pozwala uzyskać maksymalną precyzję na wejściu w zakręt. Wspomagane elektronicznie sterowanie hamulcami oraz możliwość bezprzewodowego dostrajania silnika sprawiają, że każda sesja treningowa lub wyścig staje się idealną okazją do pełnego wykorzystania możliwości tej maszyny.
Zaawansowany moduł CCU (Communication Control Unit) umożliwia rejestrowanie danych, tworzenie wykresów prędkości, analizę położenia przepustnicy oraz czasy pokonywania okrążeń – a wszystko to w celu optymalizacji stylu jazdy i ustawień motocykla. Moduł umożliwia także przesyłanie danych bezpośrednio na smartfona lub tablet, co ułatwia analizę sesji treningowych tuż po zjeździe z toru.
R1M został stworzony dla tych, którzy chcą odkryć swój prawdziwy potencjał i przesunąć granice tego, co możliwe na dwóch kołach. To nie tylko najbardziej zaawansowany motocykl Yamahy dostępny w sprzedaży, ale też konstrukcja, która dzięki przełomowemu charakterowi i technologii przeniesionej z MotoGP, plasuje się na samym szczycie stawki w swojej klasie. Yamaha YZF R1M to nie kompromis – to czysta esencja wyścigowej pasji i technologicznej precyzji, zamknięta w agresywnej, nowoczesnej formie.
126 000.00 zł*
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy |
Pojemność | 998 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 79,0 mm x 50,9 mm |
Stopień sprężania | 13,0 : 1 |
Moc maksymalna | 147,1 kW (200,0 KM) @ 13 500 obr./min |
Limited power version | Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy | 113,3 Nm (11,6 kg-m) @ 11 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 7,2 l/100km |
Emisja CO2 | 168 g/km |
Rama | Aluminiowa, Deltabox |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy, Ø 43 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 120 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 24º |
Wyprzedzenie | 102 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, Wahaczowe |
Skok tylnego zawieszenia | 120 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Opona tylna | 200/55 ZR17M/C (78W) |
Długość całkowita | 2 055 mm |
Szerokość całkowita | 690 mm |
Wysokość całkowita | 1 165 mm |
Wysokość siodełka | 860 mm |
Rozstaw kół | 1 405 mm |
Minimalny prześwit | 130 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 202 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 4,9 litrów |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN