
Yamaha YZF-R125 to maszyna, która udowadnia, że w klasie motocykli 125 cm³ również można znaleźć konstrukcję łączącą sportowy temperament z nowoczesnymi technologiami. Ten jednoślad został stworzony dla osób, które chcą wkroczyć do świata serii R – legendarnej linii Yamahy inspirowanej torami wyścigowymi i bezkompromisowym podejściem do osiągów. Model ten oferuje wszystko, czego potrzebujesz, by rozpocząć przygodę z motocyklami klasy sport w stylu street, nie rezygnując przy tym z komfortu na dłuższych trasach ani nowoczesnych udogodnień.
Sercem Yamaha YZF-R125 jest nowoczesny, jednocylindrowy, czterosuwowy silnik chłodzony cieczą, który generuje 15 KM mocy – maksymalną wartość dopuszczoną w tej klasie. Dzięki zastosowaniu technologii zmiennych faz rozrządu (VVA), jednostka ta zapewnia wysoki moment obrotowy już w niższym zakresie obrotów, a przy wyższych prędkościach gwarantuje sportowy zryw. W połączeniu z niskim spalaniem i dopracowanym układem wydechowym nowej generacji, motor oferuje dynamiczną, a zarazem ekonomiczną jazdę. Dzięki wysokiemu stopniowi sprężania jednostka świetnie reaguje na gaz, dając kierowcy pełną kontrolę nad tempem przyspieszania.
Model ten wyróżnia się ramą Deltabox, której wyścigowa geometria została stworzona z myślą o precyzyjnym prowadzeniu i stabilności w zakrętach. Dodatkowo, centralnie mocowany system dźwigni wspiera tylny amortyzator, zwiększając skuteczność tłumienia nierówności. W przednim zawieszeniu zastosowano widelec upside-down KYB z goleniami o średnicy 41 mm, który poprawia czucie przodu motocykla i umożliwia lepszą kontrolę nawet podczas agresywnej jazdy po zakrętach.
Dynamiczny design nawiązujący do maszyn torowych Yamahy z serii R od razu zdradza sportowe ambicje tego modelu. Agresywna linia reflektorów, centralnie umieszczone światło LED i podwójne światła pozycyjne w kształcie litery M sprawiają, że YZF-R125 wygląda jak pełnoprawny sportowiec. Wersje kolorystyczne Icon Blue i Tech Black podkreślają nowoczesny charakter motocykla, a wysoka jakość wykończenia sprawia, że trudno przejść obok niego obojętnie.
Yamaha YZF-R125 została wyposażona w system kontroli trakcji, który zapewnia większe bezpieczeństwo i stabilność podczas jazdy na zmiennej nawierzchni. Wspomagane sprzęgło A&S umożliwia łagodniejsze redukcje biegów i płynniejsze hamowanie silnikiem, co szczególnie docenią mniej doświadczeni motocykliści. Dopełnieniem całości jest cyfrowy, 5-calowy ekran TFT z możliwością połączenia ze smartfonem. Dzięki temu kierowca może pozostawać w kontakcie i śledzić dane techniczne pojazdu w czasie rzeczywistym.
W YZF R125 zadbano również o ergonomię. Pozycja za kierownicą została opracowana tak, by zapewniać sportowe doznania, ale i komfort podczas dłuższych tras. Układ kierownicy, siedzenia i podnóżków daje optymalną kontrolę nad pojazdem, a przełączniki kierownicy pozwalają intuicyjnie obsługiwać systemy elektroniczne bez odrywania wzroku od drogi. Tylną oponę Michelin dobrano pod kątem jak najlepszego połączenia przyczepności i trwałości, co przekłada się na większe poczucie pewności w zakrętach.
Yamaha YZF R 125 to coś więcej niż motocykl – to punkt wejścia do świata serii R. Łączy sportowy wygląd, zaawansowaną technologię i przemyślane rozwiązania konstrukcyjne, co czyni go idealnym wyborem dla młodych kierowców oraz wszystkich, którzy chcą rozpocząć przygodę z dynamiczną jazdą. W swojej klasie to propozycja wyróżniająca się dopracowaniem i emocjami, jakie oferuje każda przejażdżka.
25 600.00 zł*
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 124,7 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 52,0 mm x 58,6 mm |
Stopień sprężania | 11,2 : 1 |
Moc maksymalna | 11,0 kW (15,0 KM) @ 9 000 obr./min |
Limited power version | Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy | 11,5 Nm (1,16 kg-m) @ 8 000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową |
Układ zasilania | Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 2,13 l/100km |
Emisja CO2 | 49 g/km |
Rama | Stalowa, Deltabox |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy typu upside-down, Ø 41 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 130 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 25º |
Wyprzedzenie | 89 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, |
Skok tylnego zawieszenia | 114 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm |
Opona przednia | 100/80-17 M/C |
Opona tylna | 140/70-17 M/C |
Długość całkowita | 1 955 mm |
Szerokość całkowita | 680 mm |
Wysokość całkowita | 1 065 mm |
Wysokość siodełka | 825 mm |
Rozstaw kół | 1 355 mm |
Minimalny prześwit | 155 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 142 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 11,5 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 1,15 litrów |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN