
Yamaha YZF-R1 Race to motocykl, który powstał w odpowiedzi na potrzeby najbardziej wymagających zawodników. To maszyna zaprojektowana z myślą o jednym celu – dominacji na torze wyścigowym. Model przeznaczony wyłącznie do jazdy torowej, bazuje na dziesięcioleciach doświadczeń Yamahy w świecie wyścigów i stanowi esencję Genuine Yamaha Technology Racing, czerpiąc pełnymi garściami z rozwiązań stosowanych w motocyklach MotoGP. Dzięki temu R1 Race oferuje zupełnie nowy poziom osiągów, wyczucia i kontroli.
Sercem tego wyścigowego potwora jest 4-cylindrowy silnik typu cross plane o pojemności 998 cm³ – jednostka napędowa, której konstrukcja inspirowana jest bezpośrednio silnikiem z YZR-M1. Model korzysta z najnowocześniejszej technologii, stworzonej na podstawie doświadczeń zdobytych przy zaangażowaniu Yamahy w najbardziej prestiżowe serie wyścigowe na świecie. Efekt? Niesamowita moc i liniowa charakterystyka oddawania momentu obrotowego, która pozwala w pełni wykorzystać potencjał motocykla w każdych warunkach torowych.
Aerodynamika odgrywa kluczową rolę w konstrukcji YZF-R1 Race. Nowe aerodynamiczne owiewki, nawiązujące stylem do MotoGP, zostały zaprojektowane z myślą o uzyskaniu optymalnego przepływu powietrza oraz zwiększaniu docisku aerodynamicznego. Aerodynamiczne skrzydła, umieszczone w górnej części przedniej owiewki, stabilizują motocykl podczas przyspieszania i redukują zjawisko zapadania przedniego zawieszenia w fazie ostrego hamowania. Efekt? Lepsze wyczucie motocykla w zakrętach i wyczucie stabilności w linii prostej, co przekłada się na lepsze osiągi w każdej fazie jazdy.
W kwestii układu hamulcowego, Yamaha nie uznaje kompromisów. R1 Race wyposażono w lekkie zaciski Brembo Stylema, znane ze swojej wytrzymałości i precyzji. Połączone z nowoczesnym systemem sterowania hamulcami, oferują doskonałe wyczucie siły hamowania oraz natychmiastową reakcję na każdy ruch dźwigni hamulca. Dzięki temu zawodnik ma pełną kontrolę, nawet przy ekstremalnym hamowaniu, wywierając nacisk dokładnie wtedy, gdy jest to potrzebne. System działa z wysoką skutecznością, oferując maksymalną wydajność układu zapobiegającego blokowaniu kół.
R1 Race to również doskonały przykład harmonii między mechaniczną precyzją a elektroniką. Pakiet systemów wspomagających jazdę został stworzony we współpracy z zespołami wyścigowymi Yamahy i dostrojony tak, by zapewniać poczucie kontroli nawet przy najbardziej agresywnej jeździe torowej. Systemy te poprawiają wyczucie motocykla, wspomagają pracę zawieszenia, dostosowują reakcję przepustnicy i kontrolują trakcję z niemal chirurgiczną dokładnością.
R1 Race jest motocyklem, który nie wybacza błędów, ale jednocześnie nagradza odwagę i precyzję kierowcy. Stworzony na bazie wiedzy zdobytej w najbardziej ekstremalnych warunkach, oferuje narzędzie, które pozwala ścigać się na nowym poziomie. Każdy element – od sztywności ramy po aerodynamikę – został przemyślany tak, by sprostać współczesnym torowym wyzwaniom.
Dla osób poszukujących maszyny z najwyższej półki, która oferuje wszystko, co najlepsze w sportach motorowych, Yamaha R1 Race to wybór oczywisty. To model przeznaczony dla tych, którzy wiedzą, czego chcą – i mają odwagę sięgnąć po więcej.
89 900.00 zł*
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy |
Pojemność | 998 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 79,0 mm x 50,9 mm |
Stopień sprężania | 13,0 : 1 |
Moc maksymalna | 147,1 kW (200,0 KM) @ 13 500 obr./min |
Limited power version | Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy | 113,3 Nm (11,6 kg-m) przy 11 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 7,2 l/100km |
Emisja CO2 | 167 g/km |
Rama | Aluminiowa, Deltabox |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy, Ø 43 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 120 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 24º |
Wyprzedzenie | 102 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, Wahaczowe |
Skok tylnego zawieszenia | 120 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Opona tylna | 190/55 ZR17M/C (75W) |
Długość całkowita | 2 055 mm |
Szerokość całkowita | 690 mm |
Wysokość całkowita | 1 165 mm |
Wysokość siodełka | 855 mm |
Rozstaw kół | 1 405 mm |
Minimalny prześwit | 130 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 201 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 4,9 litrów |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN