
GRUPA MOTO46
Autoryzowany dealer marek:
Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM,
, Yamaha Marine, Suzuki Marine |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Suzuki RM-Z450 to motocykl crossowy zbudowany z myślą o wyścigach i nieustępliwej rywalizacji. W klasie open uchodzi za jeden z najlepiej wyważonych modeli – lekki, mocny i przewidywalny. Wyposażony w czterosuwowy silnik chłodzony cieczą o pojemności skokowej 449 cm³, z momentem obrotowym 50 Nm i mocą maksymalną na poziomie ponad 55 KM. Przy masie wynoszącej 113 kg bez płynów, RM-Z450 zapewnia zwinność, którą doceni każdy zawodnik. To maszyna, która reaguje natychmiast, nie zostawia miejsca na przypadek i pozwala skupić się tylko na jednym – prowadzeniu motocyklem crossowym w pełnym tempie.
Suzuki wykorzystało doświadczenia z zawodów MXGP, by stworzyć sprzęt, który w każdych warunkach zachowuje stabilność i precyzję. Podwozie zostało zestrojone tak, by zachować neutralność w zakrętach, niezależnie od nawierzchni czy prędkości. Rama aluminiowa i wahacz aluminiowy tworzą sztywną, ale przewidywalną strukturę.
Rama RM-Z450 to konstrukcja o zoptymalizowanej sztywności – wzdłużnej i bocznej. Dzięki temu motocykl nie nurkuje przy hamowaniu i nie pływa na wybiciach. Wahacz aluminiowy dobrze przenosi siły z tylnego zawieszenia. Wysokość siedzenia to 960 mm – pozwala zachować aktywną pozycję, bez względu na wzrost. Suzuki celowało w stworzenie maszyny możliwie najbardziej przyjaznej zawodnikowi, nie rezygnując z ostrości reakcji.
Zaawansowane zawieszenie Showa z przodu i z tyłu odpowiada za pełną kontrolę nad motocyklem. Widelec sprężynowy zapewnia lepszą reakcję na nierówności i mniej wrażliwości na zmiany temperatury niż zawieszenia powietrzne. Tylne zawieszenie typu BFRC pracuje progresywnie – podąża za kołem i nie przerywa kontaktu z nawierzchnią. W połączeniu z wyważonym rozkładem masy, Suzuki RM-Z450 prowadzi się gładko zarówno przy dużych prędkościach, jak i w technicznych sekcjach.
Silnik RM-Z450 to dopracowana jednostka o charakterze sportowym. Typ silnika to czterosuw DOHC z elektronicznym wtryskiem paliwa i systemem Suzuki Holeshot Assist Control. Producent zoptymalizował przepływ powietrza, zmienił kształt kanałów dolotowych i poprawił profil krzywek wałka rozrządu, by uzyskać możliwie najwyższy maksymalny moment obrotowy bez opóźnień w reakcji.
Moc maksymalna RM-Z450 dostępna jest w szerokim zakresie – już od niskich obrotów motocykl ciągnie równo i bez szarpnięć. Maksymalny moment obrotowy 50 Nm dostępny przy 7500 obr./min pozwala wyjść z zakrętu bez konieczności redukcji. Stopień sprężania wynosi 12,5:1 – to parametr typowy dla najmocniejszych motocykli w klasie. Suzuki RM oferuje mocniej niż wielu konkurentów, ale robi to liniowo, dając przewidywalność w każdej sytuacji.
5-stopniowa skrzynia biegów pracuje z dużą precyzją – przełożenia są dobrze rozłożone, a biegi wchodzą pewnie, bez luzów. Motocykl przyspiesza mocno, ale równomiernie, nie wyrywając się spod zawodnika. Sprzęgło działa lekko, bez przeciążenia dłoni. Taka charakterystyka pomaga utrzymać rytm jazdy i skupić się na torze, a nie na kontroli mocy.
Choć Suzuki RM-Z450 nie stawia na elektronikę wiodącą w stylu innych producentów, nie rezygnuje z nowoczesnych rozwiązań. Elementy wyposażenia zostały dobrane tak, by motocykla nie trzeba było modyfikować zaraz po zakupie. Fabryczna specyfikacja daje solidną bazę do startów.
System S-HAC (Suzuki Holeshot Assist Control) wspiera starty. Masz do wyboru trzy tryby – różniące się momentem zapłonu i reakcją na gaz. Tryb agresywny lepiej sprawdza się na przyczepnej nawierzchni, tryb łagodny – na śliskiej. Zmiana map zapłonu odbywa się przez złącze pod siedzeniem – bez aplikacji, bez komputera. To proste, szybkie i skuteczne rozwiązanie.
Hamulce przód to tarczowe 270 mm z radialnym zaciskiem – mocne i przewidywalne. Tarczowe hamulce tył o średnicy 240 mm pomagają w zakrętach, gdy trzeba szybko wytracić prędkość. Opony przód i tył to Dunlop MX33 – uznane w zawodach motocrossowych. Trzymają na większości nawierzchni, a przy odpowiednim ciśnieniu zapewniają stabilność nawet w koleinach.
Zbiornik paliwa RM-Z450 ma pojemność 6,3 litra. Przy tej klasie mocy wystarcza to na pełną sesję treningową lub wyścig bez konieczności dolewania. Dzięki stopniowemu ukształtowaniu zbiornika motocykl nie ogranicza ruchów kierowcy, nawet przy zmianie pozycji. Masa 113 kg na sucho pozostaje jednym z najlepszych wyników w klasie – wpływa bezpośrednio na zwinność i szybkość reakcji motocykla.
Mniej informacji
39 500 zł* Rok modelowy 2025
od 30 900 zł* Rok modelowy 2023
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | 4-suwowy, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Moc | ca. 43kW (58PS) |
Pojemność skokowa | 449 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 96,0 mm x 62,1 mm |
Skrzynia biegów | 5 - stopniowa |
Długość całkowita | 2175 mm |
Szerokość całkowita | 835 mm |
Wysokość całkowita | 1275 mm |
Rozstaw kół | 1480 mm |
Prześwit | 330 mm |
Wysokość siedzenia | 960 mm |
Masa własna | 112 kg |
Zawieszenie Przód | Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe |
Zawieszenie Tył | Dźwigniowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe |
Hamulce | Przedni: Tarczowy Tylny: Tarczowy |
Opony Przód | 80/100-21 51M |
Opony Tył | 110/90-19 62M |
Pojemność zbiornika paliwa | 6,3 litra |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN