Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

Suzuki GSX-S950 – Recenzja i najważniejsze informacje

07.11.2023
Artykul - Motocykle sportowe nasze wybory na sezon 2023 - pojemność 1000cm3

Poznaj bliżej motocykl Suzuki GSX-S950! Motocykl stworzony z myślą o początkujących kierowców, którzy chcą spróbować swoich sił na większej maszynie

Idealne przejście między średnią pojemnością, a już większymi maszynami. Oto GSX-S950 o mocy 100 KM. Model zachowuje imponujący wygląd swojego większego rodzeństwa, co zdecydowanie przyciąga tych, którzy cenią styl i wyrazistość.

Dodatkowym atutem jest fakt, że w GSX-S950 można zdjąć ogranicznik, co czyni go długoterminową inwestycją, bardziej opłacalną niż standardowy motocykl kategorii A2. Mimo że istnieją konkurencyjne motocykle o mocy 94 KM, warto wspomnieć, że dzięki swojemu rozmiarowi GSX-S950 świetnie sprawdzi się dla wyższych motocyklistów.

W tym artykule poznasz naszą recenzję o motocyklu i dowiesz się szczegółów o modelu GSX-S950.

 

  1. Wrażenia z jazdy i kilka słów o hamulcach – GSX-S950
  2. O Silniku GSX-S950
  3. Ogólna jakość i inne cechy warte wspomnienia – GSX-S950

 

 

1. Wrażenia z jazdy i kilka słów o hamulcach – GSX-S950

Zaciski radialne Tokico oferują taką samą moc hamowania, jak Brembo w modelu 1000, a ponadto są jednoblokowe i radialne w swoim projekcie, więc prezentują się świetnie i doskonale sprawdzają się na drodze.

Jak wiele z hamulców Suzuki, początkowy moment hamowania jest nieco słabszy, ale na motocyklu skierowanym dla początkujących motocyklistów nie jest to naprawdę żaden problem. Widelce KYB są wystarczające do jazdy po drodze i zapewniają dobrą jakość prowadzenia.

 

2. O Silniku GSX-S950

Silnik rzędowy czterocylindrowy pochodzący od GSX-R1000 K5 jest identyczny z silnikiem modelu GSX-S950.

Jednak w przypadku modelu 1000 generuje on 149,9 KM i 78,2 Nm, podczas gdy model 950 osiąga 93,7 KM i 67,9 Nm. Dlaczego? Przepisy wymagają, aby motocykl zgodny z przepisami na prawo jazdy kategorii A2 miał moc nie większą niż dwukrotność mocy ograniczonej, stąd zmniejszenie maksymalnej mocy.

Nasz zespół testował motocykl zgodnie z przepisami na prawo jazdy A2 i udało nam się osiągnąć na maszynie 46,5 KM dzięki drobnej modyfikacji w oprogramowaniu ECU. Przywrócenie pełnej mocy jest prostym procesem i wystarczy zaktualizować oprogramowania przez autoryzowanego dealera.

Nawet w trybie zgodnym z przepisami na prawo jazdy kategorii A2 i mocy 46,6 KM, GSX-S brzmi, jak prawdziwy super naked, co jest fantastyczne.

Moc na początku robi wrażenie, ale po przekroczeniu 6000 obr./min maleje, zabrakło nam odrobiny wydajności, mimo to całokształt oceniamy rewelacyjnie.

Chociaż daleki od wolnego motocykla, z łatwością można osiągnąć prędkość 70 mph, a moment obrotowy jest dobry w niskim i średnim zakresie obrotów, więc jeśli jesteś ograniczony do prawa jazdy kategorii A2, nie poczujesz się zbyt poszkodowany, dodatkowy plus za reakcję przepustnicy, która jest świetna.

 

3. Ogólna jakość i inne cechy warte wspomnienia – GSX-S950

 

Silnik rzędowy czterocylindrowy jest przyzwyczajony do osiągania blisko 150 KM, więc w formie o niższej mocy jest mało prawdopodobne, że pojawią się jakiekolwiek problemy z niezawodnością.

GSX-S to solidny motocykl, a poza kilkoma uwagami dotyczącymi korozji na elementach złącznych, wydaje się być w dobrym stanie. Ponieważ GSX-S1000 i GSX-S950 mają identyczną konstrukcję podwozia, można założyć, że jakość wykonania będzie równie solidna.

Kilka słów o wyposażeniu motocykla

W modelu GSX-S950 są 3 tryby jazdy. Mamy też oczywiście ABS (nie wrażliwy na kąt nachylenia w obu motocyklach), a także asystent niskich obrotów, które trzeba przyznać są bardzo skuteczne i wartościowe. Mamy również bardzo dobty wyświetlacz LCD.

Dodatkowo, modele te wyposażone są w hamulce Brembo, co stanowi dodatkowy atut… Jeśli chodzi o akcesoria, GSX-S1000 i GSX-S950 są praktycznie identyczne. Suzuki ma dość rozbudowany asortyment akcesoriów, w tym naklejki na obręcze kół, osłonę siedzenia pasażera, elementy z włókna węglowego i ochronę przed upadkiem, a także dwie opcje torby na zbiornik paliwa.

Wielu producentów zewnętrznych oferuje tłumiki, ekrany i inne części do modelu GSX-S950, więc masz szeroki wybór opcji, jeśli chcesz zmienić jego wygląd lub zwiększyć jego praktyczność.

 

 

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46