Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

Serwis Motocyklowy w Szczecinie – Jak wybrać dobry?

17.05.2023
artykul Serwis motocyklowy Szczecin

Najczęściej zadajemy sobie pytanie, jaki serwis motocyklowy wybrać, mimo że odpowiedź na to pytanie jest prosta - Trzeba wybrać dobry serwis. W tym artykule dowiesz się jak właśnie zweryfikować czy zespół, któremu chcesz powierzyć swoją maszynę wykona swoją robotę prawidłowo i kiedy można im zaufać.

Motocyklowe hobby to zajęcie wymagające pewnych poświęceń. Większość z nas chciałaby mieć wystarczająco dużo czasu, żeby samemu majstrować przy swojej maszynie. Czasami to jednak niemożliwe. Ze względu na brak warunków takich jak miejsce do pracy, brak drogich narzędzi przeznaczonych twojej maszynie, a finalnie brak wiedzy, doświadczenia i czasu.

Pozostaje w takiej sytuacji przekazać motocykl w ręce profesjonalistów, którzy zjedli na tym zęby. Tutaj oczywiście rodzi się kolejne pytanie – komu? W dzisiejszych czasach trudno o dobrych fachowców, ale nietrudno zweryfikować czy serwis będzie odpowiedni.

W tym poradniku chcę Ci właśnie wyjaśnić, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze dobrego serwisu.

 

Jest kilka podstawowych spraw, na jakie warto zwrócić uwagę, przed wyborem:

 

  1. Renoma serwisu motocyklowego
  2. Narzędzia i wyposażenie w serwisie
  3. Doświadczenie mechaników
  4. Obłożenie danego Serwisu
  5. Dostępność części zamiennych

 

1. Dobra renoma serwisu motocyklowego

 

 

Sprawa wydaje się oczywista i zanim wybierzemy mechanika, trzeba poczytać, co się o nim mówi. Wielu z nas przede wszystkim słucha się znajomych i pyta na forach motocyklowych. Przykładowo gdzie serwisować motocykl Yamaha MT10?

Sypnie nam się kilka odpowiedzi i każdy poleci coś innego, kilka osób potwierdzi zdanie poprzedniego, a jeszcze inny powie, że akurat jemu spartaczyli robotę. Trafi nam się też kilka szczegółowych rozprawek na temat danego serwisu i historii, które źle lub dobrze o danym przybytku opowiadają. Pamiętajmy, że ludzie różnie piszą często bardzo emocjonalnie.

 

To wszystko i tak należy wziąć na chłodno, bo zwyczajnie nie powinniśmy na tym jeszcze kończyć naszych poszukiwań. Trzeba jeszcze najlepiej sprawdzić opinie o danym serwisie.

Moim zdaniem w tych czasach, jeśli firma nie ma np. wizytówki Google to już sam ten fakt powinien zapalić nam “czerwoną lampkę”.

 

W większości przypadków znajdziemy bogate źródło recenzji o danym serwisie. Teraz tak, społeczność motocyklistów potrafi być dość krytyczna. Często najmniejszy błąd ze strony serwisu może kosztować “1” w opinii. Mówiąc – najmniejszy błąd – nie mam nawet na myśli błędu przy samym serwisowaniu. Czasami frustracja to najlepszy motywator, a umiejętność przyznania się do błędu bywa czymś niespotykanym.

Przykład:

Opinia klienta: Przyjechałem umówiony na termin, a na miejscu okazało się, że przepadł.

Odpowiedź właściciela: Pomylił Pan daty i nie stawił się w wyznaczonym terminie.

Reszta już jest milczeniem, ale negatywna opinia pozostała.

Co przez to staram się powiedzieć? Dużo chętniej wystawiamy opinie, kiedy mamy wystawić negatywa, niż kiedy jesteśmy zadowoleni. Taka już nasza mentalność. Jeśli dany serwis ma zdecydowanie więcej pozytywów niż negatywów, to jest to bardzo istotna informacja, że najprawdopodobniej mamy do czynienia z miejscem godnym zaufania.

 

Warto też zwrócić uwagę, czy właściciel odpowiada na recenzje! Bo to też świadczy o tym, że komuś zależy.

 

2. Narzędzia i wyposażenie w serwisie motocyklowym

 

 

To ważne, żeby zapytać, czy do twojego motocykla zespół ma wszystkie potrzebne narzędzia i sprzęt diagnostyczny. Nie tyle świadczy o profesjonalizmie i tym, że firma inwestuje, a też o tym, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że zlecona robota zostanie wykonana szybko, sprawnie i dobrze.

 

W wielu przypadkach, zwłaszcza w prywatnych serwisach — brak narzędzi zmusza mechanika do niepotrzebnego “kombinowania”. To tylko wydłuża czas serwisu i naraża nas nas na szkody. To niezmiernie ważne, zwłaszcza jeśli posiadasz nowoczesny motocykl takich marek jak:

 

 

Najczęściej autoryzowane serwisy motocyklowe posiadają właśnie pełen pakiet narzędzi do maszyn tych marek.

 

 

3. Doświadczeni mechanicy w serwisie motocyklowym

 

Zadzwoń, powiedz, jakie masz moto i zapytaj o kwalifikację, porozmawiaj z tymi ludźmi. Pytaj, jakie mają kwalifikacje i przeszkolenia. To proste, a często pomijane. Wielu jest takich mechaników, co fachu nauczyli się na błędach i najgorzej mieli Ci, na których właśnie te błędy zostały popełnione.

 

Dlaczego? Nie każdy mechanik często zapłaci za drogi wyjazd i szkolenie. Nie każdy kończy właściwą szkołę i nie wszyscy mają odpowiednie kwalifikacje. Zwykle wystarczy zapytać. Łatwo wyczuć amatora… raczej żadnym ciekawym certyfikatem się nie pochwali. Za to, jak ktoś wychodzi ze złotym i srebrnym od KTMa – Bratysława i siedziby głównej Mattinghoffen to już raczej nie będzie amator. Takich kwalifikacji możesz spodziewać się najczęściej w autoryzowanych serwisach.

 

4. Obłożenie danego serwisu motocyklowego

 

Nie najważniejsze kryterium, bo trzeba wziąć pod uwagę sezon, ale w większości przypadków dobry serwis ma duże obłożenie. Proste. Nie ma co się bardzo rozwlekać przy tym punkcie.

 

Duże zainteresowanie usługą w danym serwisie to świetne potwierdzenie dobrze wykonywanej roboty. Serwisowanie motocykla to sprawa regularna i jeśli ekipa regularna partaczy robotę i robi wałki, to się do takich nie wraca. Jeśli obłożenie jest duże, to znaczy, że kierowcy są zadowoleni i chętnie wracają, by swoje maszyny znowu oddać w ręce mechaników, na których się nie zawiedli.

 

5. Dostępność części zamiennych

 

 

Czas i wygoda przede wszystkim. Dobry serwis ma wszystko, co jest potrzebne do naprawy twojej maszyny w tym części zamienne na miejscu lub z możliwością łatwego i szybkiego załatwienia takiego komponentu.

 

Bardzo pomaga w takim przypadku narzędzie do wyszukiwania takich części w razie potrzeby. Niektóre są nawet dostępne dla zwykłych użytkowników.

 

Przykładem może być — wyszukiwarka części motocyklowych na www.sklepmoto46.pl

Jeśli posiadasz motocykl marki — Yamaha, Kawasaki, KTM, Suzuki i potrzebujesz znaleźć części to w tym przypadku będzie najwygodniejsza i najszybsza opcja. Warto przetestować.

Jeśli jesteś ze Szczecina lub okolic i szukasz właśnie dobrego autoryzowanego serwisu dla:

 

 

serdecznie polecam Ci zaufać ekipie z Moto46. Świetni ludzie z ogromną pasją. Znają się na robocie, ciągle dbają o podnoszenie swoich kwalifikacji i przede wszystkim ich renoma jest świetna.

 

Najlepiej, właśnie jak samodzielnie to zweryfikujesz.

 

Możesz sprawdzić ich opinie tutaj – https://g.page/r/CU-VgnJoeV6uEB0

 

Możesz też się skontaktować lub podjechać:

ul. Kurza 1 i 4

70-795 Szczecin Kijewo

Główny nr. tel: 500 46 46 46

 

 

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46