Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

Nowy Yamaha XSR900 GP – Najważniejsze informacje

08.11.2023
Nowy XSR900gp

Nowy sport heritage Yamaha na 2024 rok! XSR900 GP łącząc nostalgiczny design z nowoczesną technologią silnika... czytaj więcej

Seria Sport Heritage hołduje legendarnym motocyklom z historii Yamahy, łącząc nostalgiczny design z nowoczesną technologią silnika i podwozia o wysokich osiągach.

Każdy model XSR czerpie inspirację i wzorce projektowe z kluczowych motocykli Yamaha, które powstawały przez 68 lat historii firmy, jednocześnie nie ulegając kompromisom w dzisiejszej wydajności poprzez połączenie piękna z przeszłości z najnowszą technologią jazdy.

Rywalizacja leży w korzeniach Yamahy. Yamaha Motor Company bierze udział i zwycięża w wyścigach motocyklowych od samego początku swojego istnienia, stale posuwając granice zarówno człowieka, jak i maszyny. Pierwszy motocykl Yamahy, YA-1, zwyciężył w wyścigu podjazdu pod Mount Fuji w 1955 roku, zaraz po założeniu firmy. Model XSR900 pojawił się na rynku po raz pierwszy w 2016 roku i od samego początku nawiązywał do dziedzictwa wyścigowego Yamahy. W 2021 roku najnowsza generacja XSR900 jeszcze bardziej przybliżyła design do maszyn wyścigowych z lat 80. i 90., jednocześnie zachowując swój status motocykla z ducha przeszłości.

W roku 2024 nawiązania do tradycji wyścigowej Yamahy osiągnęły nowy poziom wraz z wprowadzeniem modelu XSR900 GP, który hołduje najbardziej znaczącym maszynom wyścigowym z historii Yamahy w sposób nigdy wcześniej nieobserwowany w serii Sport Heritage.

Model XSR900 GP łączy ducha wyścigów Grand Prix lat 80. z najnowszą technologią, w tym kultowym silnikiem CP3 o pojemności 890 cm3, sześcioosiowym układem IMU odziedziczonym po modelu R1 i systemami wsparcia dla kierowcy dostosowanymi do przechyleń, pozostając wierny dziedzictwu wyścigowemu Yamahy, jednocześnie oferując nowoczesne osiągi.

Sprawdź najważniejsze info o modelu XSR900 GP:

 

  1. Wygląd XSR900 GP
  2. Sportowy charakter – XSR900 GP
  3. Kilka słów o hamulcach i zawieszeniu –  XSR900 GP
  4. Cechy motocykla, które warto wyróżnić – XSR900 GP

 

1. Wygląd – XSR900 GP

Zaopatrzony w jedno z najbardziej kultowych kolorów Grand Prix w historii Yamahy, model XSR900 GP jest dostępny w wyjątkowym wzornictwie nawiązującym do maszyn, na których ścigali się tacy zawodnicy jak Wayne Rainey, zdobywca licznych mistrzostw świata 500cc Grand Prix w latach 80. i wczesnych latach 90. Malowidło to obejmuje autentyczne żółte tablice z numerem zarówno na przedniej, jak i tylnej osłonie.

Konstrukcja ramy w stylu Deltabox oraz wahacz zostały wykończone w kolorze srebrnym, aby lepiej oddać atmosferę prototypów z lat 80. i podkreślić charakter samej konstrukcji ramy w stylu Deltabox.

 

2. Sportowy charakter – XSR900 GP

Specjalne, zaczepiane kierownice dodają elementów typowych dla kokpitu wyścigowego i zapewniają bardziej sportowe wrażenia z jazdy. Przeprojektowane uchwyty kierownicy znacząco zmieniają pozycję kierowcy w porównaniu do modelu XSR900, przesuwając go dalej do przodu na motocyklu, co tworzy bardziej sportową pozycję do jazdy, zwiększając obciążenie przedniej części maszyny i zapewniając dokładniejsze wrażenia, takie jakie można oczekiwać od maszyny o charakterystycznym stylu wyścigowym.

Jednakże, ponieważ model ten nie jest skoncentrowany wyłącznie na wyścigach ani jeździe na torze, zadano sobie trud, aby pozycja do jazdy nie była zbyt pochylona do przodu, zamiast tego oferując równowagę, która jest komfortowa podczas jazdy po drodze, bez wywoływania dyskomfortu. Komfort podkreślany jest poprzez bardziej wygodne siedzenie o większym podparciu.

Podnóżki wykonane z odlewanego aluminium są regulowane na dwie różne pozycje, ale w momencie wyjścia z fabryki ustawione są na wyższej pozycji, aby podkreślić bardziej sportową pozycję podczas jazdy.

 

3. Kilka słów o hamulcach i zawieszeniu –  XSR900 GP

 

W duchu łączenia historycznego stylu z nowoczesną technologią, model XSR900 GP wyposażony jest w najnowocześniejsze komponenty zawieszenia i hamowania.

Przednie widełki KYB typu „odwrócone” oferują pełną regulację napięcia wstępnego, tłumienia sprężania i tłumienia odbicia, co umożliwia znalezienie optymalnego ustawienia dla odczucia przodu. Zawieszenie tylnej osi w układzie typu „link” obsługuje w pełni regulowany tylny amortyzator KYB, który praktycznie jest ukryty przed wzrokiem, zachowując smukłą i sportową charakteryzację osi tylnej.

Możliwość zdalnej regulacji napięcia wstępnego ułatwia dostosowanie jazdy do własnych preferencji.

Obecność radialnego głównego cylindra hamulcowego Brembo podkreśla nowoczesną specyfikację motocykla i dodaje wyrazu jego sportowym możliwościom. Ponadto, przewody hamulcowe zostały zoptymalizowane w celu poprawy kontroli hamowania podczas bardziej dynamicznej jazdy, zwłaszcza podczas intensywnego hamowania.

 

Cechy motocykla, które warto wyróżnić:

 

• Wyrazisty design nawiązujący do motocykli Grand Prix z lat 80. i 90.

• Nowy 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z funkcją łączności

• Wysokiej jakości w pełni regulowany układ zawieszenia KYB z przodu i z tyłu

• Nowo zaprojektowane kierownice „clip-on” oraz przełączniki na kierownicy

• Rama w stylu Deltabox o zoptymalizowanej sztywności

• Wygodne główne siedzenie, nowe boczne osłony i zdejmowana osłona siedzenia

• Nowy styl i pozycjonowanie podnóży

• System Yamaha Ride Control YRC i 6-osiowy układ IMU

• Tempomat, trzecia generacja systemu Quick Shift oraz sprzęgło typu A&S

• Silnik o pojemności 890 cm³ CP3 o wysokim momencie obrotowym spełniający normy EU5+

• Koła Yamaha Spinforged wyposażone w opony Bridgestone Battlax Hypersport S23

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46