
Sprawdź najważniejsze informacje o nowej Ninja ZX-4RR od Kawasaki! Znajdziesz tutaj zdjęcia, dane techniczne oraz informacje o wyposażeniu.
Ninja ZX-4R(R) maszyna, o której do niedawna krążyły jedynie pogłoski, które teraz okazały się prawdziwe. Dlaczego ten model wzbudza tak wiele emocji? Żeby spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące emisji spalin, raczej spodziewamy się hybryd lub elektryków. Tutaj jednak mamy klasyczny silnik, który jednak wszelkie normy spełnia, co dla wielu jest bardzo miłym zaskoczeniem.
W skrócie szykuje nam się bardzo mocny zawodnik na tor wyścigowy.
W tym artykule znajdziesz wszystko, co na ten moment wiemy o Kawasaki ZX-4R(R) wiemy.
Sprawdź:
- O silniku ZX-4R(R) i tym jak Kawasaki radzi sobie z przepisami
- Najciekawsze cechy modelu Ninja ZX-4R(R), o których wiemy
- Dane techniczne Ninja ZX-4R(R)
1. O silniku ZX-4R(R) i tym jak Kawasaki radzi sobie z przepisami
Nowym zasadom dotyczącym emisji spalin ciężko sprostać. Najprościej jest zwiększyć pojemność skokową, redukując liczbę cylindrów i zmniejszając moc jednostkową.
Dlatego obecnie coraz częściej pojawiają się motocykle o pojemności zbliżającej się do 700 cm3 i mocy 70-80 KM.
Wygląda na to, że nowa Ninja ZX-4R(R) będzie dwa razy mocniejsza niż obecna Ninja 400 w ofercie Kawasaki.
Silnik będzie miał 4 małe cylindry, a obroty silnika przekroczą 15 tyś. obr./min i mniej więcej w tym miejscu osiągniemy maksymalną moc i tutaj ciekawostka, bo w rozwijaniu jej pomoże też wymuszone doładowanie powietrzem Ram-Air tłoczonym do kolektora.
2. Najciekawsze cechy modelu Ninja ZX-4R(R), o których wiemy
Wiemy na pewno, że nowa Ninja wystartuje w 2 wersjach
- ZX-4R SE
- ZX-4R(R) – (z lepszym zawieszeniem Showa)
Tarcze o średnicy 290 mm z przodu i 220 mm z tyłu będą odpowiedzialne za hamowanie. Na pokładzie będzie 2-kierunkowy quickshifter.
Będziemy też mieli niezłe wyposażenie znacznie poprawiające bezpieczeństwo i wygodę jazdy. Są cztery tryby jazdy:
- Sport
- Droga
- Deszcz
- Rider
Do tego oczywiście kontrola trakcji, gniazdo USB i ekrant TFT 4,3″ kolorowy. Komputer pokładowy będzie miał możliwość sparowania z telefonem.
Teraz co będzie miała wersja motocykla Ninja ZX-4R SE, a co wersja ZX-4R(R)
W obu modelach zobaczymy przedni widelec SHOWA SFF-BP z regulacją napięcia wstępnego.
Tylny amortyzator Showa BFRC-lite będzie dostępny tylko w wersji R(R).
3. Dane techniczne Ninja ZX-4R(R)
Model | Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR | |
Wymiary | 1,990mm×765mm×1,110mm | |
Rozstaw osi | 1,380mm | |
Prześwit | 135mm | |
Wysokość siedziska | 800mm | |
Pochylenie główki ramy | 23.5° / 97mm | |
Silnik / układ zaworów | Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy | |
Pojemność | 399cm3 | |
Średnica/skok | 57.0×39.1mm | |
Stopień sprężania | 12.3:1 | |
Rozrusznik | elektryczny | |
Zapłon | elektroniczny | |
Układ smarowania | Smarowanie wymuszone, mokra miska | |
Poj. układu smarowania | 3.0l | |
Układ paliwowy | Wtrysk paliwa | |
Skrzynia biegów | 6-biegowa | |
Sprzęgło | Manualne, mokre, wielopłytkowe | |
Przełożenia | 1. | 2.929 (41/14) |
2. | 2.056 (37/18) | |
3. | 1.619 (34/21) | |
4. | 1.333 (32/24) | |
5. | 1.154 (30/26) | |
6. | 1.037 (28/27) | |
Przełożenie wstępne/główne | 2.029 (69/34) / 3.429 (48/14) | |
Rama | Typu Trellis (kratownicowa) | |
Zawieszenie | Przód | teleskopowe |
Tył | Typu back link | |
Opony | Przód | 120/70ZR17M/C (58W) |
Tył | 160/60ZR17M/C (69W) | |
Hamulce | Przód | średnica 290mm |
tył | średnica 220mm | |
Kąt skrętu (lewy, prawy) | 35° / 35° | |
Waga | Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg
Ninja ZX-4R SE: 189kg |
|
Zbiornik paliwa | 15L |
Premiera motocykla w Europie przewidziana jest na wiosnę 2023, wtedy też poznamy ceny poszczególnych wariantów.