Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

Ranking nakedów na rok 2024!

08.02.2024
Jaki motocykl o pojemności 125 - Jaki wybrać w 2023_

2024 minie nam pod znakiem nakedów. Postarali się o to wszyscy czołowi producenci jednośladów, wychodząc z propozycjami, które niemal od razu zajęły topowe miejsca we wszelakich rankingach na ten rok.

W artykule przyjrzymy się pięciu modelom wypuszczonym przez Kawasaki, KTM, Suzuki oraz Yamahę i postaramy się odpowiedzieć na najważniejsze pytanie: który z nich bezkonkurencyjnie ląduje na pierwszym miejscu podium?

  1. Kawasaki Z650 – wszechstronny naked bike o doskonałej skrętności
  2. Suzuki GSX-S1000 – nowoczesny naked bike, który spełnia najwyższe standardy jazdy sportowej
  3. KTM 1290 Super Duke R Evo – dziedzictwo linii Duke: jeszcze większe osiągi i nowoczesność
  4. Yamaha MT-10 – hyper naked o imponującej mocy, zaawansowanej elektronice i nowoczesnym designie
  5. Yamaha MT-03 – połączenie imponujących osiągów, wszechstronnych właściwości jezdnych i atrakcyjnego designu

 

Kawasaki Z650 – wszechstronny naked bike o doskonałej skrętności

Kawasaki Z650 2024 to zachwycający, wszechstronny motocykl, idealny zarówno na szybkie wycieczki po krętych drogach, jak jazdę miejską, oferujący nowe opcje kolorystyczne, pełne diodowe oświetlenie oraz wyświetlacz TFT z obsługą Bluetooth, zachowujący sprawdzoną wydajność dzięki silnikowi dwucylindrowemu o pojemności 649 cm3.

Zaprojektowany tak, aby zapewnić kierowcom niezapomniane wrażenia, Kawasaki Z650 na 2024 to motocykl, który jest zarówno ekscytujący, jak i wszechstronny pod kątem jazdy – stanowi doskonały wybór na szybkie wycieczki po krętych drogach, jak na miejskie dojazdy do pracy ze względu na jego szybkie prowadzenie (dzięki silnikowi o pojemności 649 cm3) i wygodną pozycję siedzącą.

Aktualizacja roku modelowego przynosi nowe opcje kolorystyczne. Kawasaki Z650 jest teraz dostępny w kolorze Metallic Matte Dark Grey z Metallic Spark Black, który jest bardziej stonowaną opcją. Jeśli mamy ochotę na coś bardziej krzykliwego, Kawasaki oferuje Z650 w kolorze Candy Persimmon Red z hebanem. Jest on jednak dostępny tylko w wersji z ABS.

Poza tym Kawasaki Z650 na rok 2024 otrzymuje w pełni diodowe oświetlenie reflektora, światła tylnego i kierunkowskazów oraz wyświetlacz TFT z obsługą Bluetooth. Został już zaktualizowany o system kontroli trakcji na rok 2023; funkcja ta sprawdza się na tyle dobrze, że przekazana została także Z650 RS. Kawasaki Z650 nadal jest napędzany wypróbowanym i przetestowanym chłodzonym cieczą silnikiem dwucylindrowym w układzie równoległym o pojemności 649 cm3, który generuje 67 KM przy 8000 obr/min i 64 Nm przy 6700 obr/min.

Suzuki GSX-S1000 – nowoczesny naked bike, który spełnia najwyższe standardy jazdy sportowej

GSX-S1000 2024 to nowoczesny naked bike spełniający najwyższe standardy jazdy sportowej, oferujący mocny silnik, wspaniałe osiągi i atrakcyjny design, jednocześnie spełniając normy emisji spalin.

GSX-S1000 2024 wpisuje się we wszelkie standardy dla motocykli sportowych typu naked na 2024 rok, zapewniając doskonałą sterowność, zwinność i moc, ekscytujące i satysfakcjonujące wrażenia z jazdy, jednocześnie spełniając światowe normy emisji spalin. Silnik o długim skoku i zwinne podwozie w połączeniu z ostrą, kanciastą stylistyką sprawiają, że GSX-S1000 to naked gotowy, by zawrócić w głowie i zawładnąć ulicami.

Stylistyka GSX-S1000 natychmiast przyciąga wzrok. Czyste, proste linie jasno pokazują, że ten lekki i muskularny naked jest poważnym graczem. Trudno nie zwrócić na niego uwagi, widząc ułożone jeden nad drugim reflektory Mono-Focus LED umieszczone w minimalistycznej osłonie, która znajduje się pomiędzy parą inspirowanych MotoGP wingletów wystających z kanciastych osłon chłodnicy.

Silnik oparty na GSX-R jest wyeksponowany i wysyła jasny komunikat – ten motocykl dominuje na ulicach dzięki swojej jednostce napędowej. Kierowcy mogą utrzymać jego moc pod kontrolą dzięki elektronicznym przepustnicom Ride-by-Wire i najnowszej wersji systemu wspomagania sprzęgła Suzuki (SCAS), który upłynnia zmianę biegów i hamowanie silnikiem.

Dwa dostępne kolory, w tym popularny czarny lakier Suzuki Glass Sparkle Black w wersji Metallic Triton Blue lub nowy metaliczny matowy srebrny Sword Silver z czerwonymi akcentami, w połączeniu z nowoczesnymi logo, pomagają pozycjonować GSX-S1000 2024 jako jeden z dominujących motocykli typu naked nie tylko pod względem osiągów, ale także designu.

KTM 1290 Super Duke R Evo – dziedzictwo linii Duke: jeszcze większe osiągi i nowoczesność

Z okazji 30-lecia modelu Duke, KTM prezentuje 1390 Super Duke R Evo z jeszcze mocniejszym silnikiem, półaktywnym zawieszeniem, 5-calowym wyświetlaczem TFT i nowym designem nawiązującym do dziedzictwa linii Duke.

Z okazji 30-lecia modelu Duke ogłoszono modernizację KTM 1390 Super Duke R Evo. W 2024 roku jest on jeszcze silniejszy dzięki zwiększeniu pojemności skokowej o 49 cm3, odświeżonemu designowi, który oddaje hołd linii Duke, oraz ulepszonemu zawieszeniu, ergonomii i elektronice.

Nazywany Bestią, Super Duke R Evo w roku modelowym 2024 otrzymuje silnik V-Twin LC8 o pojemności 1301 cm³ z modelu 1290 Super Duke, który został powiększony ze 108 mm do 110 mm, co pozwoliło uzyskać nową, wyższą pojemność 1350 cm³.

Model ten otrzymał również ulepszone zawieszenie z najnowszą generacją półaktywnej technologii WP Semi-Active Technology, która zapewnia szeroki zakres regulacji amortyzacji. Jednostka sterująca zawieszeniem dostosowuje współczynniki tłumienia w czasie rzeczywistym na podstawie informacji z IMU, a wszystkimi ustawieniami zawieszenia można zarządzać za pomocą 5-calowego, kolorowego wyświetlacza TFT. Na wyświetlaczu dostępna jest również funkcja sterowania różnymi trybami jazdy: Rain, Street i Sport.

Ergonomia Super Duke’a 2024 została ulepszona ze szczególnym naciskiem na osiągi. Zbiornik paliwa jest odchylony na zewnątrz, aby zapewnić lepsze wsparcie kierowcy podczas wchodzenia w zakręty, a kierownica została przesunięta niżej, aby zapewnić więcej kontroli nad jazdą.

Nowa stylizacja Bestii odznacza się szczególnie w nowym, kanciastym zespole reflektorów. Światła pozycyjne i do jazdy dziennej są umieszczone wzdłuż krawędzi i są automatycznie regulowane, a automatyczne światła mijania znajdują się pośrodku. Kultowa pomarańczowa kolorystyka idealnie nawiązuje do 30sto letniej tradycji linii Duke.

Yamaha MT-10 – hyper naked o imponującej mocy, zaawansowanej elektronice i nowoczesnym designie

Yamaha MT-10 to hyper naked, który nie tylko imponuje potężną mocą, ale także charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi i zaawansowaną elektroniką, stanowiąc doskonały wybór dla miłośników dynamicznej jazdy i nowoczesnego designu.

Model MT-10 od Yamahy to doskonały przykład motocykla, który oferuje nie tylko imponującą moc, ale jest także zwinny i wszechstronny. Jest to zdecydowanie maszyna, która będzie wyznaczała nową jakość jazdy na 2024 i stawiała wysoką poprzeczkę dla konkurencji.

Jednym z najbardziej imponujących elementów Yamaha MT-10 jest silnik zgodny z normami EURO 5. Model ten jest napędzany przez 4-cylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 998 cm³, który generuje potężną moc. To maszyna stworzona dla osób, które cenią sobie dynamiczną jazdę i konkretne przyspieszenie.

Yamaha MT-10 nie skupia się tylko na mocy silnika; równie ważne są jej właściwości jezdne. Zawieszenie tej maszyny zostało starannie dostrojone tak, aby zapewnić zarówno komfort jazdy, jak i doskonałą stabilność. Motocykl świetnie sprawdza się zarówno podczas dynamicznej jazdy po zakrętach, jak i na dłuższych trasach.

W dzisiejszych czasach elektronika odgrywa kluczową rolę w motocyklach, a Yamaha MT-10 jest tego doskonałym przykładem. Motocykl ten wyposażony jest w zaawansowany system zarządzania elektroniką, który obejmuje systemy ABS, kontrolę trakcji oraz różne tryby jazdy. To wszystko przekłada się na bezpieczeństwo i optymalne osiągi na drodze.

Nowy, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala w przejrzysty sposób pokazuje wszystkie informacje niezbędne podczas jazdy. Przełączniki na prawej i lewej manetce pozwalają szybko przechodzić między różnymi ekranami i samodzielnie wybierać ustawienia elektronicznego układu wspomagania kierowcy.

Yamaha MT-10 wyróżnia się od innych motocykli nie tylko swoją wydajnością, ale także unikalnym designem. Charakterystyczny styl naked podkreślający mechaniczne piękno maszyny, agresywny kształt reflektorów LED oraz dynamiczne linie nadają mu niepowtarzalny wygląd. Sportowe siedzenie i smukła sylwetka sprawiają, że motocykl prezentuje się nowocześnie z odpowiednią dozą surowego motywu cechującego nakedy.

Wystarczy jedno spojrzenie na MT-10 by wiedzieć, że z jego agresywną stylistyką i drapieżnym silnikiem został stworzony, aby dostarczać wiele emocji podczas jazdy. Wyposażenie tego modelu w silnik o pojemności 998 cm3 i opakowanie go w lekkie i kompaktowe podwozie zaowocowało doskonałym motocyklem typu hyper naked. MT-10 to szybka, dobrze prowadząca się i dość wszechstronna maszyna o wręcz uzależniającym charakterze. Yamaha MT-10 to doskonały wybór dla tych, którzy pragną połączenia mocy, stylu i technologii w jednośladzie.

Yamaha MT-03 – połączenie imponujących osiągów, wszechstronnych właściwości jezdnych i atrakcyjnego designu

Yamaha MT-03, z uwagi na swoje wyjątkowe osiągi i sprawność prowadzenia, jest świetnym wyborem dla różnych typów kierowców, którzy cenią sobie zarówno dynamikę, jak i komfort podczas jazdy.

Yamaha cieszy się kultową popularnością na całym świecie z jednego ważnego powodu: osiągów i sprawności prowadzenia swoich motocykli. Gdy raz zasmakuje się tych wysokoobrotowych maszyn, naprawdę trudno jest zadowolić się czymś innym. Oczy fanów serii MT od Yamahy skierowane są teraz na MT-03 – agresywnie wyglądający motocykl od razu wzbudzający respekt.

Front groźny i zdominowany przez pojedynczy reflektor projektorowy i dwa przypominające światła DRL. Wyeksponowany silnik, muskularny zbiornik paliwa i osłony zbiornika paliwa dodają motocyklowi “mięśni”, jednocześnie zachowując smukły wygląd.

MT-03 dzieli pozycję siedzenia i podnóżków z modelem R3. W związku z tym, podczas gdy podnóżki są nieco przesunięte do tyłu, wysoka i szeroka kierownica pomaga siedzieć prosto i wygodnie. Pomaga w tym również wysokość siedzenia wynosząca 780 mm, która jest wystarczająco niska, aby motocykl był dostępny dla większości kierowców. Przy masie 167 kg na mokrej nawierzchni bardzo łatwo jest poruszać się również po parkingach, nie tylko na trasie.

Yamaha MT-03 ma dość podstawowe wyposażenie. Oferuje dwukanałowy ABS, ekran LCD, widelec USD i monoshock z regulacją napięcia. Na rynku motocykli z zaawansowanymi funkcjami, takimi jak kolorowe wyświetlacze TFT, tryby jazdy i łączność ze smartfonem, MT wydaje się szczególnie skromny – nie ujmuje mu to jednak niczego względem rywali.

Napędzany równoległym silnikiem typu twin o pojemności 321 cm3, wytwarzającym 42 KM i 29,5 Nm, MT-03 odziedziczył po R3 moc w pełni zadowalającą kierowców. Jego niemal płynna natura sprawia, że jazda sprawia przyjemność zarówno w mieście, jak i podczas wycieczek. W tej kwestii zdecydowanie wyróżnia się wśród konkurencji, bez wysiłku poruszając się w wysokich prędkościach.

Na krętych drogach MT-03 potrafi naprawdę się wykazać. Jest responsywny i łatwo wchodzi w zakręty, dzięki czemu jest atrakcyjny dla kierowców o różnych poziomach umiejętności. Prawdziwa zabawa na MT odbywa się jednak w mieście, w ruchu ulicznym. Dzięki szerokiej kierownicy łatwo manewrować nim z boku na bok, co pomaga poruszać się w ruchu ulicznym. Dodatkowo, pomaga tu niewielka waga tego motocykla.

MT-03 to motocykl, który stanowi kuszący kąsek dla fanów Yamahy. Silnik to perełka, dźwięk wydechu jest charakterny, a ergonomia sprawia, że motocykl jest bardzo przystępny dla dużej części odbiorców. Powód, dla którego warto kupić MT-03, jest prosty – jest to świetny motocykl do jazdy i zabawy w zakrętach na górskich drogach, bez konieczności radzenia sobie z charakterystycznymi elementami jazdy supersportami.

 

Który z nich jest najlepszym wyborem?

Ze wszystkich popisanych powyżej motocykli każdy ma do zaoferowania absolutnie topowe osiągi i elementy wspomagające jazdę. Yamaha MT-10 to idealny wybór dla miłośników dynamicznej jazdy i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, który dzięki swojemu potężnemu silnikowi niemal nie ma sobie równych. KTM 1290 Super Duke R Evo to motocykl dostarcza kierowcom niesamowitego kopa adrenaliny i wręcz poraża swoim designem, co nie może pozostać niezauważone. Kawasaki Z650 zachwyca wszechstronnością, co jest bardzo istotne dla szerokiej rzeszy kierowców, którym zależy na jednośladzie sprawdzającym się jako towarzysz wycieczek, ale też takim, który poradzi sobie w miejskiej dżungli.

Jeśli jesteś ciekaw, co do zaoferowania ma TOP nakedów na rok 2024, dzwoń do naszych specjalistów i dowiedz się więcej!

Specjalista YAMAHA:

Andrzej Czernikiewicz

508 464 646
andrzej.czernikiewicz@moto46.pl

Specjalista KAWASAKI, SUZUKI, KTM:

Michał Marszałek

517 464 646
michal.marszalek@moto46.pl

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46