Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

KTM 990 Duke czy 790 Duke? Król szybkiej jazdy vs zwinny i precyzyjny Skalpel – który wybrać w 2024?

20.01.2024
STRONA_WYPRZEDAŻ (6)

Gdy myślimy o starannie zaplanowanej linii motocykli, z pewnością jedną z pierwszych, która przychodzi do głowy, jest seria KTM Duke. Rodzina ta rozrosła się znacząco w ciągu ostatnich kilku lat, zaczynając od 125 Duke, a kończąc na szalonym 1390 Super Duke. Mimo szerokiego wachlarza dostępnych motocykli, przyjrzyjmy się klasie średniej, gdzie warto zatrzymać się przy szczególnie dwóch opcjach - nowym 990 Duke i 790 Duke.

Pierwszy z nich, dedykowany kierowcom szukającym mocnych wrażeń, zdecydowanie przypadnie do gustu bardziej wprawionym kierowcom. 790 Duke z kolei cechuje niespotykana zwinność i precyzja, co pozwala na szlifowanie swoich umiejętności na drodze w komfortowy i równie spektakularny sposób.

Sprawdźmy najistotniejsze informacje na temat tych dwóch maszyn i spróbujmy odpowiedzieć na najważniejsze pytanie – który z nich będzie lepiej odpowiadał Twoim potrzebom?

1. KTM 990 Duke – połączenie mocy, precyzji prowadzenia i nowoczesnego designu

  • Silnik KTM 990 Duke – moc i płynne przyspieszenie w sportowym stylu
  • Podwozie KTM 990 Duke – komfort i wydajność jazdy
  • Koła, opony i hamulce KTM 990 Duke – pełna kontrola i bezpieczeństwo na drodze
  • Zawieszenie KTM 990 Duke – sto procent wydajności nawet w trudnych warunkach jazdy
  • Technologia KTM 990 Duke – ciesz się najnowszą technologią na pokładzie
  • Design KTM 990 Duke – piorunujące wrażenie niepowtarzalnego stylu KTM
  • Na co warto zwrócić uwagę?

2. KTM 790 Duke – imponujące osiągi, lekkość i zaawansowana technologia w kompaktowym wydaniu

  • Silnik KTM 790 Duke – precyzyjne prowadzenie i niskie spalanie z pazurem
  • Podwozie KTM 790 Duke – niepowtarzalna zwinność i ergonomia jazdy
  • Technologia KTM 790 Duke – innowacja w służbie kierowcy
  • Hamulce, koła i opony KTM 790 Duke – jazda bez obaw o bezpieczeństwo
  • Design KTM 790 Duke – czysta surowość naked’a bez niedomówień
  • Sprawdź najważniejsze cechy!

 

KTM 990 Duke – poczuj moc jazdy bez kompromisów

KTM znacząco zmodernizował swój popularny naked klasy średniej na rok 2024. W miejsce modelu 890 Duke z 2023 r. pojawił się KTM 990 Duke z ostrzejszą stylistyką, nową ramą i wahaczem, silnikiem o zwiększonej mocy i wyższym momencie obrotowym, nowymi elementami zawieszenia WP, przeprojektowanym wydechem i całkowicie nowym reflektorem LED.

 

Silnik KTM 990 Duke – moc i płynne przyspieszenie w sportowym stylu

Model 2024 KTM 990 Duke jest napędzany nowym, chłodzonym cieczą silnikiem rzędowym Twin LC8c o pojemności 947 cm3 – co oznacza więcej mocy i wyższy moment obrotowy, dzięki czemu osiąga 123 KM oraz 103 Nm. Bardziej agresywne profile wałków rozrządu i dłuższe otwarcia zaworów, dają większą przyjemność z jazdy, a szersza chłodnica ze zoptymalizowanym przepływem powietrza zapewnia optymalne chłodzenie. Nowy układ wydechowy jest wykonany w całości ze stali nierdzewnej i został przeprojektowany tak, aby lepiej pasował do większej pojemności skokowej.

 

Podwozie KTM 990 Duke – komfort i wydajność jazdy

Silnik jest zamontowany w całkowicie nowej odsłonie ramy ze stalowych rur, zaprojektowanej z myślą o „sportowym wyczuciu i pozytywnym feedbacku”. Dzięki zastosowaniu części kutych zamiast blaszanych i zintegrowanego przegubu wahacza dodatkowo zwiększono sztywność.

Całkowita masa gotowego do jazdy modelu KTM 990 Duke wynosi niecałe 180 kilogramów. Model 990 Duke w 2024 roku otrzyma także nową konstrukcję siedzenia. Zadbano o to, by kierowca nie zsuwał się do przodu, a pasażerowi zapewniono lepszy widok i większy komfort jazdy.

Podnóżki mają aluminiową konstrukcję z gumową wkładką i są umieszczone tak, aby zapewnić iście sportowe wrażenia z jazdy. W modelu 2024 dźwignia zmiany biegów została przesunięta bliżej podnóżka, aby ułatwić do niej dostęp.

 

Koła, opony i hamulce KTM 990 Duke – pełna kontrola i bezpieczeństwo na drodze

KTM 990 Duke w wersji 2024 to także nowe koła i opony, z 17-calowymi kołami przednimi i tylnymi śmigającymi na oponach Bridgestone S22.

Siła hamowania modelu 990 Duke bierze się z dwóch 300-milimetrowych tarcz hamulcowych z przodu w duecie z 4-tłoczkowymi zaciskami montowanymi promieniowo i 240-milimetrową tarczą z tyłu. Nowe mocowanie tarcz pozwala zaoszczędzić około 1,1 kg masy po obu stronach przedniego koła. W połączeniu z lżejszymi tarczami hamulcowymi pozwala to uzyskać niższą masę obrotową, co z kolei ułatwia zmianę kierunku jazdy. System ABS Supermoto firmy KTM jest dostępny w standardzie.

 

Zawieszenie KTM 990 Duke – sto procent wydajności nawet w trudnych warunkach jazdy

Model 990 Duke jest wyposażony w widelec upside-down WP Apex o średnicy 43 mm, który zapewnia skok 140 mm i wykorzystuje technologię dzielonej funkcji, która z kolei umożliwia tłumienie dobicia i odbicia w oddzielnych lagach widelca. Tylne zawieszenie opiera się na amortyzatorze WP Apex Monotube.

 

Technologia KTM 990 Duke – ciesz się najnowszą technologią na pokładzie

Scalpel zawsze korzystał z wielu rożnorodnych technologii i trend ten jest kontynuowany w przypadku Snipera – wyposażonego w całkowicie diodowe oświetlenie, kolorowy wyświetlacz TFT, różne tryby jazdy i nie tylko.

5-calowy wyświetlacz TFT wyposażony w złącze USB-C odporny na zarysowania i odblaski otrzymał nową szatę graficzną i przeprojektowaną strukturę menu.

 

Design KTM 990 Duke – piorunujące wrażenie niepowtarzalnego stylu KTM

Wygląd nowego 990 Duke’a to też temat, któremu warto się bliżej przyjrzeć – dosłownie. Z okazji 30-lecia serii, model 990 Duke otrzymuje dwie zupełnie nowe wersje kolorystyczne – pomarańczową i czarną. Nowy, stalowy zbiornik paliwa nadaje motocyklowi agresywny wygląd.

Kolejnym ulepszeniem stylizacji jest nowy, kanciasty reflektor LED. Automatycznie regulowane światła pozycyjne i do jazdy dziennej są umieszczone wzdłuż jego krawędzi, a światła mijania znajdują się w samym centrum.

 

Na co warto zwrócić uwagę:

– silnik rzędowy Twin LC8c o pojemności 947 cm3,
– sztywna, stabilna rama,
– 17-calowe koła przednie i tylne na oponach Bridgestone S22,
– system ABS Supermoto,
– dwie 300-milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu, 4-tłoczkowe zaciski montowane
promieniowo, 240-milimetrowa tarcza z tyłu,
– zawieszenie wyposażone w widelec upside-down WP Apex o średnicy 43 mm oraz
amortyzator WP Apex Monotube,
– 5-calowy wyświetlacz TFT wyposażony w złącze USB-C,
– dwie wersje kolorystyczne – czerń i pomarańcz.

 

 

KTM 790 Duke – chirurgiczna precyzja na drodze

Motocykl, który tnie po asfalcie z chirurgiczną precyzją. Przy całej zwinności, jakiej można by oczekiwać od jednocylindrowego silnika, i brutalnej dynamice typowej dla silnika dwucylindrowego, KTM 790 DUKE w pełni zasługuje na swój przydomek – skalpel. Został stworzony z myślą o szybkiej jeździe na każdej drodze, aczkolwiek swoją klasę pokazuje przede wszystkim w zakrętach.

 

Silnik KTM 790 Duke – precyzyjne prowadzenie i niskie spalanie z pazurem

KTM 790 2024 nadal wyposażony jest w silnik rzędowy Twin LC8c o pojemności 799 cm3 z DOHC tak jak poprzednik, ale według informacji podanych przez KTM motocykl jest teraz bardziej stabilny przy stałej prędkości i lepiej się prowadzi w zakrętach dzięki zwiększeniu masy wału korbowego o 20%. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 88 mm i 65,7 mm, co z kolei przekłada się na wyższe obroty. Silnik o pojemności 799 cm3 zapewnia imponujące przyspieszenie i prędkość.

 

Podwozie KTM 790 Duke – niepowtarzalna zwinność i ergonomia jazdy

Wszystko, od geometrii zawieszenia po lekką konstrukcję motocykla i charakterystykę silnika, zostało precyzyjnie dostrojone do jazdy po mieście. Rama ze stali chromowo-molibdenowej wykorzystuje silnik jako element nośny – jest zwarta, lekka i sztywna, dzięki czemu motocykl jest szybki nie tylko podczas przyspieszania na prostej, ale także na zakrętach przy dużych i małych prędkościach. KTM reklamuje model 790 Duke jako połączenie zwinności jednocylindrowca z siłą uderzenia dwucylindrowca i jeśli wierzyć recenzjom specjalistów – jest to całkowita prawda.

 

Technologia KTM 790 Duke – innowacja w służbie kierowcy

Zgodnie ze standardami współczesnych motocykli, Skalpel jest wyposażony w reflektory LED, które dosłownie zmieniają noc w dzień. Wielokolorowy wyświetlacz TFT prezentuje wszystkie istotne informacje potrzebne kierowcy w przejrzysty i czytelny sposób, dostosowując się do zmian oświetlenia otoczenia.

790 Duke jest wyposażony w system ABS BOSCH z czujnikiem pochylenia, a także kontrolę trakcji. Systemy te pozwalają na poślizg koła w zależności od wybranego ustawienia, ale mają też możliwość wyłączenia dla tych, którzy lubią bardziej ryzykowną jazdę. Jednym z przydatnych i interesujących systemów wspomagających kierowcę, który uzupełnia sprzęgło poślizgowe Duke’a 790, jest opracowany przez KTM system Motor Slip Regulation (MSR). MSR gwarantuje, że kierowca nie zostanie zaskoczony blokadą tylnego koła podczas agresywnej zmiany biegu w dół lub po prostu nagłego zamknięcia przepustnicy.

 

Hamulce, koła i opony KTM 790 Duke – jazda bez obaw o bezpieczeństwo

Z przodu KTM Duke 790 ma dwa montowane promieniowo, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z tarczami o średnicy 300 mm. Z tyłu znajduje się dwutłoczkowy zacisk z pojedynczą tarczą. Dźwignia przedniego hamulca jest regulowana, dzięki czemu znajduje się w zasięgu ręki kierowcy. Koła modelu 790 Duke są lekkie, wyposażone w zestaw specjalnie opracowanych opon MAXXIS Supermaxx ST zapewniających optymalne osiągi na ulicy miasta.

 

Design KTM 790 Duke – czysta surowość naked’a bez niedomówień

Model 790 Duke reprezentuje sobą wszystko, co styl naked ma do zaoferowania – wspomagany ostrymi liniami od stóp do głów, na reflektorach, lusterkach, zbiorniku paliwa, siedzeniu, a nawet miejscu dla pasażera. Końcówka wydechu typu „dwa w jednym” sama w sobie jest dziełem sztuki. Mała i kompaktowa, pomaga motocyklowi wytwarzać charakterystyczny dźwięk silnika.

 

Sprawdź najważniejsze cechy:

– silnik rzędowy Twin LC8c o pojemności 799 cm3 z DOHC,
– lekka i sztywna rama ze stali chromowo-molibdenowej,
– reflektory LED,
– wyświetlacz TFT dostosowujący się do zmian oświetlenia otoczenia,
– system ABS BOSCH z czujnikiem pochylenia i kontrolą trakcji,
– opracowany przez KTM system Motor Slip Regulation (MSR),
– dwa montowane promieniowo, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z tarczami o
średnicy 300 mm,
– lekkie koła wyposażone w zestaw dedykowanych opon MAXXIS Supermaxx ST.

 

KTM 990 Duke vs 790 Duke – który wybrać w 2024?

990 Duke i 790 Duke to dwie opcje w gamie średniej wagi motocykli KTM. Model 790 Duke jest bardziej odpowiedni dla początkujących motocyklistów, którzy chcą posiadać niedrogiego i dającego dużo frajdy nakeda, podczas gdy 990 Duke jest przeznaczony dla tych bardziej doświadczonych, którzy przedkładają wrażenia z jazdy nad cenę.

Oba Duke’i są wszechstronnymi motocyklami typu naked i królami asfaltu w swojej klasie, nie da się jednak nie zauważyć różnic – 990 ma zdecydowanie wyższą ogólną moc i moment obrotowy, jednak to 790 wydaje się być o wiele bardziej poręcznym motocyklem.

Z punktu widzenia osiągów, KTM stworzył mniejszy, lżejszy i bardziej zwinny motocykl typu naked, który przewyższa 990 w wielu różnych warunkach jazdy. Zaawansowane pomoce dla kierowcy, takie jak kontrola trakcji z regulowanym poślizgiem i Supermoto ABS mogą również sprawić, że jazda 790 będzie łatwiejsza i bezpieczniejsza dla szerszego – mniej doświadczonego – grona motocyklistów.

 

Jeśli nadal masz wątpliwości co do tego, który Duke będzie dla Ciebie odpowiedniejszy, nie
wahaj się – nasz specjalista jest pod telefonem:

Michał Marszałek
517 464 646
michal.marszalek@moto46.pl

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46