Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

Kawasaki Vulcan S – Czy jest dla Ciebie?

25.03.2022
kawasaki vulcan artykul nakladka

Wywodzący się z modelu VN 750 A1 z 1985 roku — Vulcan S jest bardzo dobrze znany wśród fanów Kawasaki. Ten bardzo nietypowy cruiser jest czymś, co wielu kierowców nazwałoby „oksymoronem”. Dlaczego? Motocykle typu cruiser kojarzy się dużymi i ciężkimi maszynami, którymi ciężko się zakręca. Te cechy jednak nie zniechęcają tysięcy Amerykańskich kierowców, zwłaszcza ze względu na ich „cowbojski” styl, ale trzeba przyznać, że w Europie cruisery nie były bardzo popularne.

Japończycy, chcąc rozpowszechnić swoje dzieło i otworzyć się na inne rynki, stworzyli motocykl, który dosłownie wyłamał się z powszechnego wzoru cruisera. Oczywiście było wielu sceptyków. Jednak szybko okazało się, że pomysł Kawasaki okazał się strzałem w dziesiątkę. Motocykl skradł serca wielu motocyklistom z Europy i doczekał się wielu ewolucji. Dowodem jego sukcesu jest fakt pozostania na rynku do dzisiaj i nic nie wskazuje na to, że może zniknąć.

 

 

Vulcan S jest lekkim i zwrotnym motocyklem, na którym według opinii pewnie mogą poczuć się nowicjusze, a nawet emeryci. „Miejskim Cruiserem” nazwali go sami twórcy i dla wielu to brzmiało śmiesznie… Do czasu aż go nie wypróbowali.

W artykule przedstawimy Ci najważniejsze informacje o Vulcanie S, oraz jego specyfikacji technicznej. Nie zabraknie też zdjęć do pełnego zobrazowania modelu:

 

  1. Serce Vulcana S
  2. Ergonomia Vulcana S
  3. Dane techniczne Vulcana S
  4. Vulcan S — zdjęcia
  5. Gdzie go dostaniesz?

1. Serce Vulcana S

 

Sprawdzony rzędowy silnik twin – 649 cm3. Można go skojarzyć z turystycznego Versysa. Silnik, żeby nadawał się na cruisera przeszedł jednak modyfikację i zyskał:

  • o 30% większe koło zamachowe
  • inne wałki rozrządu

Warto jeszcze wspomnieć, że jego mapy zapłonu zapewniają większego kopa na niskich i średnich obrotach. Według opinii motocyklistów sprzęgło pracuje lekko, a sześciobiegowa skrzynia pracuje bez zarzutów. Kierowcy zwracają też uwagę, że motocykl zaczyna płynnie przyspieszać od 3000 obr./min. Można zauważyć, że najlepiej pracuje między 4500, a 8000 obr./min. Silnik najlepiej czuje się na średnich i wyższych obrotach.

 

Zaskakująca poręczność Vulcana S

 

Według fabryki motocykl gotowy do jazdy waży 229 kg. Trochę anorektyk nawet wśród lekkich cruiserów. Podwozie można nazwać niezbyt skomplikowanym. Dysponujemy tu 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny tylnego zawieszenia.

 

 

Vulcan S doskonale radzi sobie z nierównościami na drodze i prowadzi się bardzo lekko. O hamulcach nie można powiedzieć niczego złego. Są bardzo skuteczne jeśli je mocno docisnąć.

 

Ile pali nasz Vulcan?

 

Można powiedzieć, że średnio podczas dynamicznej jazdy maszyna spala ok. 5L na 100 km. Biorąc pod uwagę 14 litrową pojemność zbiornika, daje nam to całkiem przyzwoity zasięg.

 

2. Ergonomia Vulcana S

 

Trzeba przyznać, że motocykl w tej kwestii spisuje się bardzo dobrze. 705 mm kanapa wraz ze smukłą budową, gwarantuje nam pewny kontakt stóp z podłożem. Sprawdza się to również dla niższych motocyklistów. Warto zwrócić uwagę na daleko wysunięte z przodu podnóżki z możliwością regulacji o 2,5 cm do przodu lub do tyłu.

Jeśli to za mało, zawsze można wykonać modyfikację, czyli za dodatkową opłatą zamówić dłuższą lub krótszą kanapę i kierownicę. Najprawdopodobniej każdemu uda się dostosować pozycje dla Siebie.

 

3. Dane techniczne Vulcana S

 

Silnik – Vulcan S

Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym
Pojemność skokowa silnika 649 cm³
Średnica x skok 83 x 60 mm
Stopień sprężania 10:8:1
Układ zaworów 8 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: 38 mm x 2 z podprzepustnicami
Układ rozruchowy Elektryczny
Smarowanie Smarowanie wymuszone, półsucha miska olejowa

Hamulce i zawieszenie – Vulcan S

Hamulce, przednie Pojedyncza tarcza 300 mm. Zacisk: podwójny tłoczek
Hamulce, tylne Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie, przednie Widelec teleskopowy 41 mm
Zawieszenie, tylne Układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem, z układem cięgnowym, z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego

Osiągi i przeniesienie napędu – Vulcan S

Moc maksymalna 45 kW {61 KM} / 7,500 obr./min
Emisja C02 109 g/km
Zestaw dławiący 35 kW Available
Maksymalny moment obrotowy 63 N•m {6.4 kgf•m} / 6,600 obr./min
Przełożenie 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 2.095 (88 / 42)
Przełożenie biegu 1 2.438 (39 / 16)
Przełożenie biegu 2 1.714 (36 / 21)
Przełożenie biegu 3 1.333 (32 / 24)
Przełożenie biegu 4 1.111 (30 / 27)
Przełożenie biegu 5 0.966 (28 / 29)
Przełożenie biegu 6 0.852 (23 / 27)
Przełożenie całkowite 3.067 (46 / 15)
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne

Rama i wymiary – Vulcan S

Typ ramy Rurowa typu diamond, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Ślad 120 mm
Skok zawieszenia, przednie 130 mm
Skok zawieszenia, tylne 80 mm
Opona, przednia 120/70 R18M/C 59H
Opona, tylna 160/60 R17M/C 69H
Kąt skrętu L/P 35° / 35°
Dł x Szer x Wys 2,310 x 880 x 1,100 mm
Rozstaw osi 1,575 mm
Prześwit pod pojazdem 130 mm
Pojemność zbiornika paliwa 14 litrów
Wysokość siedzenia 705 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 229 kg

4. Vulcan S – zdjęcia

 

motocykl vulcan s bok

motocykl kawasaki vulcan s

5. Gdzie go znajdziesz?

Oczywiście jest kilka miejsc, gdzie możesz dostać Vulcana S. Jednak gorąco polecamy Ci skorzystać z usług salonu Moto46. Zakup motocykla u nas niesie za sobą wiele korzyści. Między innymi oferujemy świetne ubezpieczenie.
Z myślą o naszych klientach nawiązaliśmy współpracę z towarzystwami ubezpieczeniowymi m. in. PZU i Hestia. Te uznane na rynku firmy gwarantują, że otrzymasz obsługę ubezpieczeniową najwyższej jakości.
Do każdego klienta podchodzimy bardzo indywidualnie. Jeśli interesuje Cię zakup Vulcana S skontaktuj się z nami! Przygotujemy dla Ciebie specjalną i atrakcyjną ofertę.

Jeśli przed zakupem chcesz przetestować motocykl, u nas również będzie to możliwe. Skorzystaj z naszej oferty Moto46 Rent:

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46