
Wywodzący się z modelu VN 750 A1 z 1985 roku — Vulcan S jest bardzo dobrze znany wśród fanów Kawasaki. Ten bardzo nietypowy cruiser jest czymś, co wielu kierowców nazwałoby „oksymoronem”. Dlaczego? Motocykle typu cruiser kojarzy się dużymi i ciężkimi maszynami, którymi ciężko się zakręca. Te cechy jednak nie zniechęcają tysięcy Amerykańskich kierowców, zwłaszcza ze względu na ich „cowbojski” styl, ale trzeba przyznać, że w Europie cruisery nie były bardzo popularne.
Japończycy, chcąc rozpowszechnić swoje dzieło i otworzyć się na inne rynki, stworzyli motocykl, który dosłownie wyłamał się z powszechnego wzoru cruisera. Oczywiście było wielu sceptyków. Jednak szybko okazało się, że pomysł Kawasaki okazał się strzałem w dziesiątkę. Motocykl skradł serca wielu motocyklistom z Europy i doczekał się wielu ewolucji. Dowodem jego sukcesu jest fakt pozostania na rynku do dzisiaj i nic nie wskazuje na to, że może zniknąć.
Vulcan S jest lekkim i zwrotnym motocyklem, na którym według opinii pewnie mogą poczuć się nowicjusze, a nawet emeryci. „Miejskim Cruiserem” nazwali go sami twórcy i dla wielu to brzmiało śmiesznie… Do czasu aż go nie wypróbowali.
W artykule przedstawimy Ci najważniejsze informacje o Vulcanie S, oraz jego specyfikacji technicznej. Nie zabraknie też zdjęć do pełnego zobrazowania modelu:
- Serce Vulcana S
- Ergonomia Vulcana S
- Dane techniczne Vulcana S
- Vulcan S — zdjęcia
- Gdzie go dostaniesz?
1. Serce Vulcana S
Sprawdzony rzędowy silnik twin – 649 cm3. Można go skojarzyć z turystycznego Versysa. Silnik, żeby nadawał się na cruisera przeszedł jednak modyfikację i zyskał:
- o 30% większe koło zamachowe
- inne wałki rozrządu
Warto jeszcze wspomnieć, że jego mapy zapłonu zapewniają większego kopa na niskich i średnich obrotach. Według opinii motocyklistów sprzęgło pracuje lekko, a sześciobiegowa skrzynia pracuje bez zarzutów. Kierowcy zwracają też uwagę, że motocykl zaczyna płynnie przyspieszać od 3000 obr./min. Można zauważyć, że najlepiej pracuje między 4500, a 8000 obr./min. Silnik najlepiej czuje się na średnich i wyższych obrotach.
Zaskakująca poręczność Vulcana S
Według fabryki motocykl gotowy do jazdy waży 229 kg. Trochę anorektyk nawet wśród lekkich cruiserów. Podwozie można nazwać niezbyt skomplikowanym. Dysponujemy tu 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny tylnego zawieszenia.
Vulcan S doskonale radzi sobie z nierównościami na drodze i prowadzi się bardzo lekko. O hamulcach nie można powiedzieć niczego złego. Są bardzo skuteczne jeśli je mocno docisnąć.
Ile pali nasz Vulcan?
Można powiedzieć, że średnio podczas dynamicznej jazdy maszyna spala ok. 5L na 100 km. Biorąc pod uwagę 14 litrową pojemność zbiornika, daje nam to całkiem przyzwoity zasięg.
2. Ergonomia Vulcana S
Trzeba przyznać, że motocykl w tej kwestii spisuje się bardzo dobrze. 705 mm kanapa wraz ze smukłą budową, gwarantuje nam pewny kontakt stóp z podłożem. Sprawdza się to również dla niższych motocyklistów. Warto zwrócić uwagę na daleko wysunięte z przodu podnóżki z możliwością regulacji o 2,5 cm do przodu lub do tyłu.
Jeśli to za mało, zawsze można wykonać modyfikację, czyli za dodatkową opłatą zamówić dłuższą lub krótszą kanapę i kierownicę. Najprawdopodobniej każdemu uda się dostosować pozycje dla Siebie.
3. Dane techniczne Vulcana S
Silnik – Vulcan S
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik dwucylindrowy w układzie równoległym |
Pojemność skokowa silnika | 649 cm³ |
Średnica x skok | 83 x 60 mm |
Stopień sprężania | 10:8:1 |
Układ zaworów | 8 zaworów DOHC |
Układ paliwowy | Wtrysk paliwa: 38 mm x 2 z podprzepustnicami |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Smarowanie | Smarowanie wymuszone, półsucha miska olejowa |
Hamulce i zawieszenie – Vulcan S
Hamulce, przednie | Pojedyncza tarcza 300 mm. Zacisk: podwójny tłoczek |
Hamulce, tylne | Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: jednotłoczkowy |
Zawieszenie, przednie | Widelec teleskopowy 41 mm |
Zawieszenie, tylne | Układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem, z układem cięgnowym, z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego |
Osiągi i przeniesienie napędu – Vulcan S
Moc maksymalna | 45 kW {61 KM} / 7,500 obr./min |
Emisja C02 | 109 g/km |
Zestaw dławiący 35 kW | Available |
Maksymalny moment obrotowy | 63 N•m {6.4 kgf•m} / 6,600 obr./min |
Przełożenie | 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch uszczelniony |
Przełożenie podstawowe | 2.095 (88 / 42) |
Przełożenie biegu 1 | 2.438 (39 / 16) |
Przełożenie biegu 2 | 1.714 (36 / 21) |
Przełożenie biegu 3 | 1.333 (32 / 24) |
Przełożenie biegu 4 | 1.111 (30 / 27) |
Przełożenie biegu 5 | 0.966 (28 / 29) |
Przełożenie biegu 6 | 0.852 (23 / 27) |
Przełożenie całkowite | 3.067 (46 / 15) |
Sprzęgło | Mokre wielotarczowe, manualne |
Rama i wymiary – Vulcan S
Typ ramy | Rurowa typu diamond, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie |
Ślad | 120 mm |
Skok zawieszenia, przednie | 130 mm |
Skok zawieszenia, tylne | 80 mm |
Opona, przednia | 120/70 R18M/C 59H |
Opona, tylna | 160/60 R17M/C 69H |
Kąt skrętu L/P | 35° / 35° |
Dł x Szer x Wys | 2,310 x 880 x 1,100 mm |
Rozstaw osi | 1,575 mm |
Prześwit pod pojazdem | 130 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 14 litrów |
Wysokość siedzenia | 705 mm |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 229 kg |
4. Vulcan S – zdjęcia
5. Gdzie go znajdziesz?
Jeśli przed zakupem chcesz przetestować motocykl, u nas również będzie to możliwe. Skorzystaj z naszej oferty Moto46 Rent: