Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

Jaki motocykl do motocrossu na początek?

05.08.2022
nakladka ktm 250 sxf

Sprawdź jaki model okazał się najlepszy według naszego zespołu. Dowiedz się o nim wszystkiego, sprawdź dane techniczne i zobacz zdjęcia. Ta maszyna to wszystko, czego potrzebujesz, aby szybko stanąć już do pierwszych wyścigów.

Jeśli marzysz o rozpoczęciu swojej przygody z jednym z najciekawszych odmian motosportu na świecie, jesteś we właściwym miejscu.

Ktoś, kto nie miał styczności z motocrossem za młodu, może myśleć, że ten świat jest już zbyt odległy i trudny do okiełznania. Jednak to słynne „latanie” motocyklem często okazuje się dużo prostsze, niż mogłoby się wydawać.  Grunt to dobry start.

Odpowiednia motywacja i właściwie dobrana maszyna to wszystko, czego potrzebujesz, aby w pełni cieszyć się adrenaliną, jaką zapewnia ten rewelacyjny sport.

W tym artykule chcemy zaprezentować Ci naszym zdaniem najlepszy motocykl do motocrossu na początek. KTM 250 SX-F jest doskonałym wyborem zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych.

Sprawdź:

  1. Dlaczego 250 SX-F jest najlepszy na początek przygody z motocrossem?
  2. KTM 250 SX-F 2021 – wszystko co musisz wiedzieć
  3. Dane techniczne modelu 250 SX-F
  4. Zdjęcia motocykla 250 SX-F

1. Dlaczego 250 SX-F jest najlepszy na początek przygody z motocrossem?

 

To jest motocykl, którym od razu staniesz na starcie. Ten pomarańczowy czterosuw jest uznawany z najbardziej konkurencyjną 250-tkę na rynku. Ma na swoim koncie co najmniej 9 tytułów mistrzowskich w klasie MX2.

To oczywisty dowód, że jest to rewelacyjna maszyna. Najbardziej polecamy modele od 2012 roku w górę. Ponieważ właśnie od tego roku zaczęto stosować elektryczny rozrusznik, który na pewno docenisz.

Bardzo ważne również jest, że KTM 250 SX-F jest bardzo łatwy w opanowaniu.

 

2. KTM 250 SX-F 2021 – wszystko co musisz wiedzieć

 

Model na sezon 2021 przeszedł kilka zabiegów modernizacyjnych, dzięki którym maszynę prowadzi się teraz znacznie lepiej. Głównie dzięki centralizacji mas.

Zaawansowany, lekki i mocny silnik ma duży moment obrotowy i przyjazne oddawanie mocy, dzięki któremu możesz liczyć na świetną przyczepność.

Zmodyfikowane zawieszenie — KTM 250 SX-F 2021

Przedni widelec WP XACT AER oraz tylny amortyzator. Dla jeszcze lepszej przyczepności zyskały twardsze ustawienia. Podniosło to również poczucie pewności i komfortu podczas jazdy.

Nowe uszczelnienia SKF o niskim współczynniku tarcia pozwoliły na jeszcze lepsze działanie zawieszenia.

W widelcu zintegrowano obejście oleju i powietrza. Dzięki ich przedłużeniu zmniejszono skoki ciśnienia podczas jazdy. 

Szybkie zmiany w jednostce napędowej za pomocą smartfona – KTM 250 SX-F 2021

To jedna z największych zmian w modelu na sezon 2021. Możliwość połączenia się z smartfonem dzięki akcesoryjnej jednostce PowerParts, która zastępuję klasyczną piankę kierownicy.

Dodatkowo narzędzie do diagnostyki, współpracujące z aplikacją myKTM.

Takie rozwiązanie pozwala dostosować maszynę do swoich preferencji bez poważnego tuningu.

Z pomocą tego narzędzia możesz jeszcze:

  • zmienić mapowanie silnika
  • dostosować kontrolę trakcji
  • poziom hamowania silnikiem
  • reakcję przepustnicy
  • system kontroli startu

Jeśli wiesz już, że KTM 250 SX-F jest dla Ciebie, skontaktuj się z nami w sprawie modelu.

3. Dane techniczne modelu 250 SX-F

 

SILNIK KTM 250 SX-F

SKRZYNIA BIEGÓW  –  5-biegowa
ROZRUSZNIK  –  Rozrusznik elektryczny
SPRZĘGŁO  –  Mokre, wielotarczowe z hydrauliką Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA  –  249.9 cm³
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM  –  Keihin EMS
DESIGN  –  Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy

PODWOZIE KTM 250 SX-F

WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA) –  99 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.)  –  7 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ  –  260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ  –  220 mm
PRZEDNI HAMULEC  –  Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC  –  Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH  –  5/8 x 1/4″
KONSTRUKCJA RAMY  –  Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE  –  WP XACT-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT  –  370 mm
TYLNE ZAWIESZENIE  –  WP XACT Monoshock z łącznikami
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA –   950 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY –  63.9 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) –  310 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) –  300 mm

 

4. Zdjęcia motocykla 250 SX-F

 

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR
Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46