yandex
Facebook
Sklepmoto46.pl Otomoto Allegro

GSX-S1000 GT vs GSX-S1000 – Który jest dla Ciebie?

05.07.2023
artykul Jaki motocykl YAMAHA 125ccm na poczatek przygody z motocyklami

Zapraszamy do przeczytania artykułu, w którym porównujemy motocykle GSX-S1000 GT i GSX-S1000. Odkryj, jakie są różnice między tymi modelami i który z nich najlepiej spełni Twoje oczekiwania. Przekonaj się, który motocykl oferuje lepsze osiągi, wygodę jazdy i technologiczne innowacje. Czytaj dalej, aby podjąć świadomą decyzję i wybrać idealny motocykl dla siebie.

Obie maszyny zachwycają pod względem designu i wyposażenia. 2 świetne motocykle, które mieliśmy przyjemność testować. Oto GSX-S1000 GT i GSX-S1000 od Suzuki.

Mimo że wiele je ze sobą łączy mamy tutaj kilka istotnych różnić, które zdecydowanie warto poznać, zanim zdecydujemy się na jeden z nich.

Wersja GT to motocykl turystyczno-sportowy, a jego rodzeństwo to naked. W tym artykule przekonasz się, który bardziej będzie odpowiadał twoim preferencjom. Poznasz też kluczowe różnice między nimi.

 

  1. Wspólne cechy – GSX-S1000 GT i GSX-S1000
  2. Różnice między GSX-S1000 GT i GSX-S1000

 

1. Wspólne cechy – GSX-S1000 GT i GSX-S1000

 

Przyjrzyjmy się najpierw cechom wspólnym tych maszyn. Silnik, moc, podwozie, wyposażenie i oczywiście sportowy charakter.

 

Silnik i Moc – GSX-S1000 GT i GSX-S1000

 

Zgodny z normą Euro5, wraz z płynniejszą charakterystyką mocy i mocniejszymi średnimi obrotami.

 

Co więcej, Suzuki wreszcie pozbyło się szarpnięć w reakcji na gaz przy użyciu przepustnicy ride-by-wire, nawet w najbardziej bezpośrednim z trzech trybów mocy.

 

Czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm³ generuje moc 150 KM, co oznacza, że jest niezwykle szybki przy wysokich obrotach, a wydaje charakterystyczne dźwięki superbike’ów. Jednocześnie został zoptymalizowany pod kątem siły na niskich obrotach, dzięki czemu jest elastyczny i wydajny, ułatwiając wyprzedzanie na wysokich biegach.

 

Podwozie – GSX-S1000 GT i GSX-S1000

 

Ramy obu motocykli są wykonane z wytrzymałego aluminium i mają konstrukcję typu twin-spar. To zapewnia znakomitą sztywność, co przekłada się na doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia podczas jazdy. Niezależnie od tego, czy poruszasz się po zakrętach, czy prowadzisz motocykl w linii prostej, ramy są w stanie utrzymać stabilność, co daje pewność i zaufanie kierowcy.

 

Zawieszenie również zasługuje na pochwałę. Zarówno GSX-S1000 GT, jak i GSX-S1000 są wyposażone w wysokiej jakości komponenty zawieszenia, które doskonale radzą sobie zarówno na drogach miejskich, jak i na trasach szybkiego jazdy. Przednie zawieszenie typu widelec odwrócony (USD) jest odpowiednio amortyzowane, zapewniając płynne i precyzyjne prowadzenie. Jest w stanie skutecznie absorbować nierówności na drodze, co przekłada się na komfort jazdy i dobrą przyczepność.

 

Tylne zawieszenie jest wyposażone w centralny amortyzator, który można dostosować do preferencji jazdy. Możliwość regulacji poziomu twardości i sprężystości jest dużym atutem, pozwalającym dostosować zawieszenie do indywidualnych preferencji i warunków drogowych. To znacznie zwiększa kontrolę i komfort jazdy, niezależnie od tego, czy podróżujesz sam, czy z pasażerem.

 

Hamulce – GSX-S1000 GT i GSX-S1000

 

Wyposażone w wysokiej jakości hamulce tarczowe, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przednie wykorzystują duże tarcze, które są bardzo skuteczne. Oferują doskonałą kontrolę, modulację, umożliwiając płynne i precyzyjne hamowanie.

 

Dodatkowo oba modele są wyposażone w system ABS.

 

Warto również zauważyć, że GSX-S1000 GT i GSX-S1000 posiadają system kontroli trakcji (TCS). System działa świetnie i zapobiega poślizgom oraz utracie kontroli, szczególnie podczas przyspieszania na nierównej nawierzchni lub na śliskich drogach.

 

2. Różnice między GSX-S1000 GT i GSX-S1000

 

Ta część artykułu pozwoli Ci zdecydować, która wersja GSX lepiej sprosta twoim oczekiwaniom. W skrócie należy zwrócić uwagę, że model GT przede wszystkim jest bardziej uniwersalny i dostosowany do jazdy turystycznej. Za to GSX-S1000 może być lepszym wyborem, jeśli zależy nam na codziennym użytkowaniu i poruszaniu się po mieście.

Warto jednak zwrócić uwagę na detale.

 

Suzuki GSX-S1000 – Co go różni od GT

 

Oczywiście wiadomo, że przede wszystkim jest motocyklem typu Naked co oznacza, że z natury powinien być przeznaczony do poruszania się po mieście. Stąd następujące różnice:

 

Waga GSX-S1000

 

Motocykl jest lżejszy o 12 kg, co przekłada się na jego zwinność i żwawość. W ogólnym odczuciu prowadzi się go łatwiej. Czuć lepszą kontrolę nad pojazdem. Zespół Suzuki świetnie poradził sobie z rozmieszczeniem masy dzięki dobrze skonstruowanej ramie.

 

Należy zwrócić uwagę, że w tej wersji mamy mniejszy zbiornik paliwa – 17 litrów, podczas gdy GT ma 19l.

 

Stylizacja – GSX-S1000

 

Od pierwszego spojrzenia widać, że to motocykl zainspirowany sportowymi modelami prosto z toru wyścigowego. Czyste, dynamiczne linie i agresywne kształty nadają mu charakterystyczny wygląd, który jest zarówno wyrafinowany, jak i mocny.

 

Przód GSX-S1000 jest niski i szeroki, z charakterystycznym reflektorem w kształcie litery „T”, który dodaje mu unikalności. Linia przedniej maski harmonijnie przechodzi w boczne owiewki, które są zintegrowane z bocznymi kierunkowskazami. Te elementy nadają motocyklowi smukły wygląd, podkreślając agresywny charakter.

 

Każdy element ma swoje miejsce i spełnia funkcję zarówno estetyczną, jak i praktyczną. Dopracowane szczegóły, jak wykończenie chromowane, subtelne logo i dobrej jakości materiały, przyczyniają się do ogólnego wrażenia ekskluzywności.

 

Cena – GSX-S1000

 

Ta wersja jest tańsza od modelu GT, jednak cena jest adekwatna do jakości, którą dostajesz.  Znakomita jakość wykonania, potężne osiągi i zaawansowane technologie – to się poprostu opłaca.

Suzuki GSX-S1000 GT – Co odróżnia go od GSX-S1000

 

Jak wspomniałem wcześniej, ta wersja będzie lepsza, jeśli bierzemy pod uwagę długodystansowe wycieczki motocyklowe. Przede wszystkim ze względu na:

 

Komfort –  GSX-S1000 GT

 

Ergonomiczne ułożenie manetek, klamek i pedałów, co przekłada się na wygodne i naturalne ułożenie rąk, nóg i ciała podczas jazdy. Bardzo wygodne siedzenie i umiarkowanie sportowa pozycja siedzenie.

Bardzo ważne jest, że pasażer ma o wiele więcej miejsca niż w wersji GSX-S1000

 

Deska rozdzielcza i wyświetlacz LCD – GSX-S1000 GT

 

Przede wszystkim wszystko bardzo czytelne i przejrzyste nie można się tu do niczego przyczepić.

Widzimy:

  • prędkość
  • obroty silnika,
  • temperatura,
  • wskaźniki paliwa
  • tempomatu

Wszystko prezentowane w prosty i zrozumiały sposób co generalnie pomaga w skupieniu się na drodze.

Mamy też komputer pokładowy, który umożliwia dostęp do różnych funkcji i ustawień. Kierowca może zmieniać tryby jazdy, dostosowywać ustawienia systemów elektronicznych, monitorować średnie zużycie paliwa i o wiele więcej.

 

Warto też pamiętać o tym, że model GT ma większą pojemność zbiornika poliwa co oczywiście przekłada się na większy zasięg niż jego rodzeństwo – GSX-S1000

Mamy nadzieję, że materiał pomoże Ci podjąć najlepszą decyzję. Generalnie, jeśli interesuje Cię codzienna jazda po mieście, lepiej wybrać model GSX-S1000. Jeśli jesteś fanem motocyklowych podróży poza miastem to uniwersalność i wszechstronność wersji GT powinna Ci bardziej przypasować.

 

Grupa MOTO46 Autoryzowany dealer marek: Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM, Yamaha Marine, Suzuki Marine
ul. Kurza 1 i 4, 70-795 Szczecin Kijewo

© 2014 Grupa MOTO46 ®
realizacja: kzolnowski.pl, edycja i dalsze prace: adRespect

Subwencja PFR
dotacja

Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.

Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.

Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.

Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN

Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN

Trwa ładowanie

SALON: KURZA 1

Yamaha, Yamaha Marine

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Andrzej - marka: Yamaha

508 46 46 46

Krzysztof - marka: Yamaha

515 46 46 46

Serwis Yamaha

500 46 46 46

Części Yamaha

511 46 46 46

Akcesoria, odzież

519 46 46 46

SALON: KURZA 4

Suzuki, Suzuki Marine, KTM, Kawasaki

Główny nr telefonu:

91 46 000 00

Krzysztof - marki: Suzuki, Kawasaki

517 46 46 46

Ania - marka: KTM

518 46 46 46

Serwis Moto, ATV

500 46 46 46

Serwis Marine

664 46 46 46

Dział Części

511 46 46 46

Ta strona wykorzystuje pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, które wspierają jej funkcjonalność oraz służą do monitorowania sposobu, w jaki korzystasz z naszej witryny internetowej. Aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenie użytkownika, prosimy o włączenie określonych plików cookie w ustawieniach i kliknięcie "Akceptuj"

Niezbędne
Funkcjonalne
Statystyczne
Marketing

Pliki cookie to małe pliki tekstowe przechowywane na Twoim komputerze przez strony internetowe, które przeglądasz. Strony internetowe korzystają z plików cookie w celu ułatwienia użytkownikom sprawnej nawigacji i wykonywania określonych funkcji. Pliki cookie, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, nie wymagają Twojej zgody. Wszystkie inne pliki cookie wymagają zgody przed ustawieniem ich obsługi w przeglądarce. Możesz w każdej chwili zmienić decyzję na temat korzystania z plików cookie na naszej stronie dotyczącej polityki prywatności.