
Yamaha MT09 SP 2024 - Najważniejsze informacje i zmiany. Sprawdź aktualizacje, jednego z najpopularniejszych motocykli typu naked na świecie!
Yamaha MT-09 SP otrzymuje wiele usprawnień, które nie tylko dotyczą zmian dokonanych w standardowej wersji. Nowością jest nie tylko nowy wygląd 2024 MT-09 i bardziej agresywne dopasowanie do ciała, ale również poprawione układy hamulcowe i zawieszenia.
Sprawdź najważniejsze informacje oraz zdjęcia nowego MT-09 i MT-09 SP na 2024 rok od Yamaha.
W 2024 MT-09 SP znajdziemy ten sam radialny cylinder główny Brembo, który pojawił się w MT-09, jednak idąc o krok dalej, wykorzystano wyższej jakości zaciski monoblokowe Brembo Stylema, o których Yamaha twierdzi, że są lżejsze, sztywniejsze i zapewniają lepszą kontrolę hamowania.
Udoskonalenia w zawieszeniu to między innymi powlekane warstwą DLC 41-milimetrowe widełki KYB z regulacją wstępnego obciążenia, odbicia oraz tłumienia kompresji o wysokiej i niskiej prędkości. Na tyle motocykla MT-09 SP zamontowano w pełni regulowany tylny amortyzator Öhlins z zdalnym regulatorem wstępnego obciążenia.
1. Silnik – Yamaha MT09 2024
Nowy model MT-09 SP z 2024 roku nadal wykorzystuje znakomity silnik CP3 o pojemności 890 ccm i podwójnym wałku rozrządu (DOHC) od Yamahy. Ten silnik to istna moc, zapewniająca wysoką prędkość obrotową, moment obrotowy w mgnieniu oka i charakterystyczny dźwięk potrójnego silnika o układzie crossplane, który jest unikatowy na ulicach. Dodatkowo, dodane kratownice akustyczne na nowo zaprojektowanym zbiorniku paliwa jeszcze bardziej podkreślają jego potencjał. Całość potężnego CP3 została umieszczona w lekkiej, zwięzłej ramie z kontrolowanym wypełnieniem z aluminium (CF), co zapewnia przewidywalność prowadzenia i doskonałą zwrotność. Wsparciem dla pewności i kontroli jest zaawansowany zestaw elektroniki Yamahy, który obejmuje System Kontroli Trakcji (TCS) w czterech trybach, System Kontroli Poślizgu (SCS), System Kontroli Podnoszenia Przedniego Koła (LIF), dwustopniowy System Kontroli Hamowania (BC), nowy Regulator Zjawiska Zsuwania (BSR) oraz ekskluzywny dla wersji SP System Zarządzania Hamowaniem Silnika (EBM).
Nadając kolejny wymiar doskonałości modelu MT-09, wiele ekskluzywnych dla wersji SP funkcji zapewnia entuzjastom najwyższy poziom specyfikacji, co sprawia, że ten motocykl jest najbardziej zaawansowany i sprawny w swojej klasie.
2. Elektronika – Yamaha MT09 2024
Elektroniczny pakiet oparty na sześcioosiowym IMU obejmuje system kontroli trakcji z czterema trybami, system kontroli poślizgu, kontrolę podnoszenia przedniego koła oraz dwustopniową kontrolę hamowania. Na rok 2024 Yamaha wprowadziła nowy regulator zjawiska zsuwania (BSR) oraz dwustopniowy system zarządzania hamowaniem silnika (EBM). Podobnie jak w przypadku MT-09, BSR stabilizuje tylną oś podczas intensywnego hamowania silnikiem, natomiast EBM pozwala jeźdźcowi dostosować hamowanie silnika dla płynniejszych wjazdów w zakręty.
Ustawienia elektroniczne można łatwo dostosować za pomocą aplikacji Yamaha Ride Control na smartfonie lub poprzez zaktualizowany panel sterowania.
W 2024 MT-09 SP staje się pierwszym modelem z serii MT od Yamahy, który jest wyposażony w inteligentny system klucza umożliwiający zdalne uruchamianie oraz zamykanie lub otwieranie korka paliwa. Co więcej, tak jak poprzednio, MT-09 SP oferowany będzie w malowaniu Liquid Metal/Raven, zainspirowanym stylem R1M, w połączeniu z wykończeniem szczotkowanym na wahaczu aluminiowym.
Podobnie jak w przypadku standardowej wersji MT-09, wprowadzone zmiany przyczyniły się do wzrostu wagi MT-09 SP, z Yamahą deklarującą wagę 428 funtów w stanie mokrym, co stanowi wzrost o 9 funtów w porównaniu z modelem z 2023 roku.
Dokładna data premiery oraz cena w Polsce jeszcze nie jest znana, ale możesz śledzić na bieżąco te informacje na naszej stronie – https://www.moto46.pl/yamaha/motocykle/hyper-naked/mt-09-sp-nowosc-2024/