
Poznaj bliżej motocykl Suzuki GSX-S950! Motocykl stworzony z myślą o początkujących kierowców, którzy chcą spróbować swoich sił na większej maszynie
Idealne przejście między średnią pojemnością, a już większymi maszynami. Oto GSX-S950 o mocy 100 KM. Model zachowuje imponujący wygląd swojego większego rodzeństwa, co zdecydowanie przyciąga tych, którzy cenią styl i wyrazistość.
Dodatkowym atutem jest fakt, że w GSX-S950 można zdjąć ogranicznik, co czyni go długoterminową inwestycją, bardziej opłacalną niż standardowy motocykl kategorii A2. Mimo że istnieją konkurencyjne motocykle o mocy 94 KM, warto wspomnieć, że dzięki swojemu rozmiarowi GSX-S950 świetnie sprawdzi się dla wyższych motocyklistów.
W tym artykule poznasz naszą recenzję o motocyklu i dowiesz się szczegółów o modelu GSX-S950.
- Wrażenia z jazdy i kilka słów o hamulcach – GSX-S950
- O Silniku GSX-S950
- Ogólna jakość i inne cechy warte wspomnienia – GSX-S950
1. Wrażenia z jazdy i kilka słów o hamulcach – GSX-S950
Zaciski radialne Tokico oferują taką samą moc hamowania, jak Brembo w modelu 1000, a ponadto są jednoblokowe i radialne w swoim projekcie, więc prezentują się świetnie i doskonale sprawdzają się na drodze.
Jak wiele z hamulców Suzuki, początkowy moment hamowania jest nieco słabszy, ale na motocyklu skierowanym dla początkujących motocyklistów nie jest to naprawdę żaden problem. Widelce KYB są wystarczające do jazdy po drodze i zapewniają dobrą jakość prowadzenia.
2. O Silniku GSX-S950
Silnik rzędowy czterocylindrowy pochodzący od GSX-R1000 K5 jest identyczny z silnikiem modelu GSX-S950.
Jednak w przypadku modelu 1000 generuje on 149,9 KM i 78,2 Nm, podczas gdy model 950 osiąga 93,7 KM i 67,9 Nm. Dlaczego? Przepisy wymagają, aby motocykl zgodny z przepisami na prawo jazdy kategorii A2 miał moc nie większą niż dwukrotność mocy ograniczonej, stąd zmniejszenie maksymalnej mocy.
Nasz zespół testował motocykl zgodnie z przepisami na prawo jazdy A2 i udało nam się osiągnąć na maszynie 46,5 KM dzięki drobnej modyfikacji w oprogramowaniu ECU. Przywrócenie pełnej mocy jest prostym procesem i wystarczy zaktualizować oprogramowania przez autoryzowanego dealera.
Nawet w trybie zgodnym z przepisami na prawo jazdy kategorii A2 i mocy 46,6 KM, GSX-S brzmi, jak prawdziwy super naked, co jest fantastyczne.
Moc na początku robi wrażenie, ale po przekroczeniu 6000 obr./min maleje, zabrakło nam odrobiny wydajności, mimo to całokształt oceniamy rewelacyjnie.
Chociaż daleki od wolnego motocykla, z łatwością można osiągnąć prędkość 70 mph, a moment obrotowy jest dobry w niskim i średnim zakresie obrotów, więc jeśli jesteś ograniczony do prawa jazdy kategorii A2, nie poczujesz się zbyt poszkodowany, dodatkowy plus za reakcję przepustnicy, która jest świetna.
3. Ogólna jakość i inne cechy warte wspomnienia – GSX-S950
Silnik rzędowy czterocylindrowy jest przyzwyczajony do osiągania blisko 150 KM, więc w formie o niższej mocy jest mało prawdopodobne, że pojawią się jakiekolwiek problemy z niezawodnością.
GSX-S to solidny motocykl, a poza kilkoma uwagami dotyczącymi korozji na elementach złącznych, wydaje się być w dobrym stanie. Ponieważ GSX-S1000 i GSX-S950 mają identyczną konstrukcję podwozia, można założyć, że jakość wykonania będzie równie solidna.
Kilka słów o wyposażeniu motocykla
W modelu GSX-S950 są 3 tryby jazdy. Mamy też oczywiście ABS (nie wrażliwy na kąt nachylenia w obu motocyklach), a także asystent niskich obrotów, które trzeba przyznać są bardzo skuteczne i wartościowe. Mamy również bardzo dobty wyświetlacz LCD.
Dodatkowo, modele te wyposażone są w hamulce Brembo, co stanowi dodatkowy atut… Jeśli chodzi o akcesoria, GSX-S1000 i GSX-S950 są praktycznie identyczne. Suzuki ma dość rozbudowany asortyment akcesoriów, w tym naklejki na obręcze kół, osłonę siedzenia pasażera, elementy z włókna węglowego i ochronę przed upadkiem, a także dwie opcje torby na zbiornik paliwa.
Wielu producentów zewnętrznych oferuje tłumiki, ekrany i inne części do modelu GSX-S950, więc masz szeroki wybór opcji, jeśli chcesz zmienić jego wygląd lub zwiększyć jego praktyczność.