
Najważniejsze premiery nowych maszyn i informacje o ulepszeniach na rok 2023 znajdziesz w naszym artykule. Sprawdź i bądź na bieżąco!
Rok 2023 zdecydowanie przynosi nam sporo emocji, również w kwestii premier nowych maszyn i ulepszeń. W tym roku Yamaha, Suzuki i Kawasaki pozytywnie nas zaskakuje. Tę listę postaramy się aktualizować, jeśli pojawią się kolejne miłe niespodzianki.
Oto lista tegorocznych nowości:
Yamaha:
2. Niken 890 GT
3. R125
Suzuki:
4. GSX 8S
Kawasaki:
6. Ninja ZX-4RR
1. Nowość 2023 – Yamaha Tracer 9 GT +
Turystyk wreszcie doczekał się oczekiwanych ulepszeń. Tracer 9 GT w tym roku dostał „+”, a wraz z nim aktywny radar z funkcją adaptacyjnego tempomatu ACC+, sprzężonego z układem połączonych hamulców UBS. Po wykryciu zagrożenia będzie wspomagał awaryjne hamowanie.
Nowy 7-calowy wyświetlacz TFT z systemem łączności Bluetooth i nawigacją Garmin.
Motocykl będzie wyposażony w nową generację adaptacyjnych zawieszeń KADS KYB. Będziemy tu mieli 4 tryby jazdy:
- Rain
- Street
- Sport
- Custom
Pozostałe ulepszenia: nowe obicie kanapy, nowy układ hamulców i zbiorników płynu. Podgrzewane manetki oraz system doświetlania zakrętów.
2. Nowość 2023 – Yamaha Niken 890 GT
W najnowszym trójkołowym motocyklu Yamaha Niken GT 2023 znajdzie się poprawiony silnik trzycylindrowy o pojemności 890 cm, spełniający normę Euro 5. Nie zabraknie też, 7-calowego wielofunkcyjnego wyświetlacza TFT, który umożliwi połączenie ze smartfonem i funkcją nawigacji Garmin.
Poprawiono ergonomię siedzenia, przełączników na kierownicy oraz dodano regulowaną szybę. W motocyklu znajdą się również dwa gniazda USB-A i podgrzewane manetki.
Do tego jeszcze dwukierunkowy quickshifter oraz nowe sprzęgło antyhoppingowe. Rama została lekko zmodyfikowana, co wpłynie na łatwość prowadzenia, a geometria podwozia została zmieniona (przód pochylony o dodatkowe 5 stopni), aby poprawić stabilność. Zredukowano również nieco masę, a nowy układ dolotowy i elektronika sterująca (ECU) pozwoli na poprawę charakterystyki pracy silnika.
3. Nowość 2023 – Yamaha R125
Przez wielu nazywana „najbardziej wypasioną 125-tka na rynku„. Marki zwykle nie dopieszczają motocykli o tej pojemności, ale nowa R125 przełamuje ten stereotyp.
Wygląd motocykla zdecydowanie podkreśla status R125 jako optymalnego, lekkiego motocykla typu sport. W arsenale motocykla pojawił się 5-calowy wyświetlacz TFT z 2 motywami graficznymi – Street i Track. W zależności od wyboru zmienia się również układ wskaźników. Wszystko można połączyć z bluetooth. Dzięki temu wszelkie powiadomienia o połączeniach oraz wiadomościach tekstowych wyświetlą się na naszym ekranie TFT. Dodatkowo będzie można śledzić kluczowe parametry motocykla.
Szczególnie ciekawe jest zastosowanie systemu kontroli trakcji dość nietypowego dla motocykli o tej pojemności. Model 2023 jest też przygotowany do montażu opcjonalnego quickshiftera.
4. Nowość 2023 – Suzuki – GSX 8S
To maszyna z założenia ma być bardzo uniwersalna i ma z nią sobie poradzić każdy. Zaprojektowany wedle najnowszych trendów stylistycznych.
Nowy rzędowy twin o pojemności 775ccm o mocy 83 KM. Dzięki Suzuki Cross Balancer motocykl łagodnie reaguje na gaz i jest łatwy do opanowania. Silnik został umieszczony w nowej sztywnej ramie, aby prowadził się jeszcze lepiej zarówno podczas jazdy samemu, jak i z pasażerem.
Oczywiście mamy tutaj również pełen zestaw elektroniki:
- 5-calowy wyświetlacz TFT
- Pełne oświetlenie LED
- Pakiet S.I.R.S (do którego należą systemy takie jak – Drive Mode Selector / tryby jazdy, Suzuki Traction Control system, Suzuki Quick Shift, ABS, elektroniczny system kontroli przepustnicy Suzuki ride-by-wire, Suzuki Easy Start oraz asystent ruszania – (Low RPM Assist)
Motocykl ma pojawić się w salonach wiosną 2023 roku.
5. Nowość 2023 – Suzuki – V-Strom 800 DE
W nowej stalowej ramie tego motocykla osadzony został zupełnie nowy silnik. Rzędowy dwucylindrowiec chłodzony cieczą o pojemności 773 ccm i mocy 84 KM osiąganą przy 8500 obr/min oraz momencie obrotowym 78 Nm przy 6800 obr.min. Tutaj dostrzegamy znaczną poprawę osiągów maszyny.
Warto zwrócić uwagę na pojemność silnika – mamy tutaj aż 20 litrów co daje nam ok. 400 km zasięgu.
Co do elektroniki to w arsenale nowego V-Strom’a 800 DE mamy:
- elektronicznie sterowaną przepustnicę Ride-By-Wire
- Pełne oświetlenie LED
- 5-calowy wyświetlacz TFT
- oraz pakiet wsparcia S.I.R.S, a w nim – zmienne tryby jazdy (DMD), kontrola trakcji z dodatkowym trybem szutrowym (gravel), Easy start, asystent ruszania, i dwukierunkowy quickshifter.
6. Nowość 2023 – Kawasaki – Ninja ZX-4RR
Nowe Kawasaki ma 2 razy większą moc niż starszy model Ninja 400. ZX-4R(R) z takiej samej pojemności rozwija moc 77-80 KM (w zależności od rynku).
Silnik to 4-cylindrowy czterosuw chłodzony cieczą o pojemności 399 cm3. Obroty sięgają do 15 tyś/min.
Dobre zawieszenie, czyli z przodu odwrócony widelec Showa o średnicy 37 mm z regulacją napięcia wstępnego. Z tyłu mamy poziomy amortyzator z pełną regulacją.
ABS oczywiście to już standard, nie zabraknie też 3-stopniowej kontroli trakcji.
Znajdziemy na pokładzie też 4 tryby jazdy:
- Sport
- Road
- Rain
- Rider
- Dodatkowy – który ogranicza moc do 80%
Oświetlenie LED, wyświetlacz LCD i łączność z Bluetooth.