
Już wkrótce zespół Suzuki przedstawi kolejne wcielenie "Mistrza przygody". Oczywiście mowa tu o legendarnym V-STROM. W nowych modelach możemy spodziewać się wszystkich mocnych stron z poprzedniej wersji i wielu funkcji, które dostarczą nam jeszcze więcej przyjemności z jazdy. W tym artykule dowiesz się o nowościach wprowadzonych do modelu i zapoznasz się ze wszelkimi modyfikacjami.
Już wkrótce zespół Suzuki przedstawi kolejne wcielenie „Mistrza przygody”. Oczywiście mowa tu o legendarnym V-STROM.
W skrócie w nowych modelach możemy spodziewać się wszystkich mocnych stron z poprzedniej wersji i wielu funkcji, które dostarczą nam jeszcze więcej przyjemności z jazdy.
Za to wersja V-STROM 1050 DE została wyposażona tak, aby radzić sobie jeszcze lepiej na nieutwardzanych terenach z daleka od asfaltu.
Motocykl został zaprojektowany pod kątem maksymalizacji komfortu i osiągów na długich dystansach.
W tym artykule dowiesz się o nowościach wprowadzonych do modelu i zapoznasz się ze wszelkimi modyfikacjami.
- Silnik nowego V-STROM 1050/1050 DE
- System wspomagania jazdy (S.I.R.S.) w V-STROM 1050/1050 DE
- Podwozie w V-STROM 1050/1050 DE
- Elektronika w V-STROM 1050/1050 DE
- Zmiany w wyglądzie w V-STROM 1050/1050 DE
1. Silnik nowego V-STROM 1050/1050 DE
- Sprawdzony V-twin, o pojemności 1037 cm3 cechuje charakterystyczny, głęboki gang w niskim zakresie obrotów, wysoki i liniowy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów oraz wysoka moc w najwyższym zakresie obrotów.
- Technologia podwójnych świec zapłonowych zwiększa wydajność spalania.
- Zawory wydechowe wypełnione sodem obniżają temperaturę w komorze spalania.
- Udoskonalona 6-biegowa skrzynia zapewnia płynną zmianę biegów i lepszą kulturę pracy.
- Układ wspomagania sterowania sprzęgłem SCAS (Suzuki Clutch Assist System) zapewnia łatwiejsze operowanie sprzęgłem, zmniejszając zmęczenie podczas długich podróży i pozwalając na płynniejszą zmianę przełożeń.
- V-STROM 1050 DE jest wyposażony we wzmocniony łańcuch napędowy.
2. System wspomagania jazdy (S.I.R.S.) w V-STROM 1050/1050 DE
- Przełącznik trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala dopasować osiągi motocykla do warunków jazdy, nawierzchni lub preferowanego stylu jazdy.
- Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje 3 tryby ustawień (plus możliwość całkowitego wyłączenia), zapewniając większą kontrolę w różnych warunkach.
- Elektroniczny układ kontroli przepustnicy szybko reaguje na polecenia kierowcy. W nowym modelu manetka przepustnicy pracuje z większym oporem, żeby zapewnić jeszcze lepszą kontrolę i bardziej naturalne odczucia z jazdy.
- Dwukierunkowy quickshifter (z możliwością wyłączenia) zapewnia szybszą, płynniejszą i pewniejszą zmianę biegów bez użycia sprzęgła.
- Ulepszony tempomat umożliwia regulację w szerszym zakresie prędkości.
- Układ hamulcowy z kontrolą ABS w pochyleniu (Motion Track Brake System) umożliwia aktywację systemu ABS w zakręcie, gdy motocykl jedzie wychylony.
- Hill Hold Control System – Wspomaganie ruszania pod górę pozwala na płynne włączenie się do ruchu po zatrzymaniu się na pochyłej drodze.
- Slope Dependent Control System – System kontrolowania jazdy po pochyłości zapewnia bardziej stabilne hamowanie podczas jazdy w dół.
- Load Dependent Control System zapewnia lepsze hamowanie z większym obciążeniem.
- System Suzuki Easy Start uruchamia silnik za pomocą jednokrotnego naciśnięcia przycisku rozrusznika.
- Asystent ruszania (Low RPM Assist) pozwala na łatwe i płynne ruszanie z miejsca.
Dodatkowo w modelu – V-STROM 1050 DE
- Nowy tryb G (Gravel) w ramach układu kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) przydatny na drogach nieutwardzonych.
- Możliwość wyłączenia systemu ABS w tylnym kole w celu poprawy właściwości jezdnych na nawierzchni szutrowej.
3. Podwozie V-STROM 1050/1050 DE:
- Sprawdzona konstrukcja podwójnej ramy ze stopu aluminium ma poprawiony stelaż siedziska, żeby lepiej amortyzować nierówności na nieutwardzonej nawierzchni.
- W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB zapewnia pewną i płynną jazdę.
- Regulowane tylne zawieszenie z wahaczem wleczonym zapewnia poręczność i stabilność.
- Czterotłoczkowe, promieniowo montowane przednie zaciski hamulcowe, z podwójnymi tarczami pływającymi, o średnicy 310 mm zapewniają skuteczne hamowanie i pełną kontrolę nad motocyklem.
Szczegóły w modelu – V-STROM 1050 DE
- Specjalnie zaprojektowana geometria podwozia z dłuższym nachyleniem i zwiększonym rozstawem osi to m.in. większy skok zawieszenia, lepsza stabilność i sterowność podczas jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach.
- Wydłużony skok przedniego i tylnego zawieszenia.
- 21-calowe, szprychowe koło aluminiowe z przodu.
- 17-calowe tylne opony Dunlop TRAILMAX MIXTOUR z blokowym wzorem bieżnika.
- Dłuższy aluminiowy wahacz o podwyższonej sztywności skrętnej, przystosowany do zwiększonego skoku zawieszenia i dłuższego rozstawu osi.
- Poszerzona i zwężana kierownica wykonana z grubszej rury z bardziej miękkiego stopu aluminium.
- Ulepszone siedzisko zaprojektowane pod kątem przenoszenia większych obciążeń w czasie jazdy po nierównościach.
- Szersze stalowe podnóżki zapewniają lepszą stabilizację podczas jazdy w pozycji stojącej.
- Niska, przyciemniona szyba zapewnia lepszą widoczność podczas jazdy po nawierzchni szutrowej lub terenowych szlakach.
- Przedni błotnik ma nową, trzyczęściową konstrukcję, bardziej wytrzymałą na uderzenia.
- Aluminiowa osłona silnika na wyposażeniu standardowym.
- Nowa nóżka boczna i podnóżek centralny są dopasowane do nowej geometrii podwozia i większego skoku zawieszenia.
- Osłona rurowa na wyposażeniu standardowym.
Szczegóły w modelu – V-STROM 1050
- Aluminiowa, zwężana kierownica zaprojektowana do jazdy na asfalcie i w płaskim terenie.
- 10-ramienne, aluminiowe obręcze kół z oponami Bridgestone Battlax Adventure A41.
- Regulowana szyba czołowa zmniejsza zmęczenie podczas długich podróży.
- Dzielona konstrukcja siedziska kierowcy i pasażera umożliwia jazdę w wygodnej, wyprostowanej pozycji, redukując zmęczenie nawet podczas dalekich podróży. Wysokość siedziska kierowcy można regulować o 20 mm.
- Aluminiowe podnóżki zapewniają równowagę i komfort podczas dalekich podróży.
- Osłona podwozia wykonana z tworzywa sztucznego.
4. Elektronika w V-STROM 1050/1050 DE
- Nowy, 5-calowy kolorowy wyświetlacz informacyjny TFT LCD dostarcza informacje do kierowcy w czytelny sposób.
- Reflektor LED ustawiony pionowo zapewnia dobrą widoczność. Diodowe są kompaktowe światła pozycyjne LED, kierunkowskazy i oświetlenie tylne.
- Port USB wbudowany po lewej stronie zestawu wskaźników pozwala naładować smartfona. Dodatkowe gniazdo 12V DC pod siedzeniem umożliwia ładowanie urządzeń elektrycznych podczas podróży.
5. Zmiany w wyglądzie w V-STROM 1050/1050 DE
- Wygląd motocykla to nowoczesna interpretacja legendarnego modelu wyczynowego Suzuki DRZ Paris-Dakar. Prostsze, ostrzejsze linie i wyrazisty „dziób” wyraźnie nawiązują do stylistycznego DNA marki Suzuki. Zapewniają dynamiczny i wyrafinowany wygląd.
- Model V-STROM 1050 DE podkreśla swój twardy charakter poprzez unikalny profil przedniego błotnika oraz aluminiową osłonę zabezpieczającą silnik przed uszkodzeniem.
- Kolorystyka motocykla łączy połysk i matowe wykończenie, nadając mu wyrafinowany wygląd i wysoką jakość.
- Naklejki i grafiki symbolizują prędkość i podkreślają wrażenie ruchu.