
Sprawdź jaki model okazał się najlepszy według naszego zespołu. Dowiedz się o nim wszystkiego, sprawdź dane techniczne i zobacz zdjęcia. Ta maszyna to wszystko, czego potrzebujesz, aby szybko stanąć już do pierwszych wyścigów.
Jeśli marzysz o rozpoczęciu swojej przygody z jednym z najciekawszych odmian motosportu na świecie, jesteś we właściwym miejscu.
Ktoś, kto nie miał styczności z motocrossem za młodu, może myśleć, że ten świat jest już zbyt odległy i trudny do okiełznania. Jednak to słynne „latanie” motocyklem często okazuje się dużo prostsze, niż mogłoby się wydawać. Grunt to dobry start.
Odpowiednia motywacja i właściwie dobrana maszyna to wszystko, czego potrzebujesz, aby w pełni cieszyć się adrenaliną, jaką zapewnia ten rewelacyjny sport.
W tym artykule chcemy zaprezentować Ci naszym zdaniem najlepszy motocykl do motocrossu na początek. KTM 250 SX-F jest doskonałym wyborem zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych.
Sprawdź:
- Dlaczego 250 SX-F jest najlepszy na początek przygody z motocrossem?
- KTM 250 SX-F 2021 – wszystko co musisz wiedzieć
- Dane techniczne modelu 250 SX-F
- Zdjęcia motocykla 250 SX-F
1. Dlaczego 250 SX-F jest najlepszy na początek przygody z motocrossem?
To jest motocykl, którym od razu staniesz na starcie. Ten pomarańczowy czterosuw jest uznawany z najbardziej konkurencyjną 250-tkę na rynku. Ma na swoim koncie co najmniej 9 tytułów mistrzowskich w klasie MX2.
To oczywisty dowód, że jest to rewelacyjna maszyna. Najbardziej polecamy modele od 2012 roku w górę. Ponieważ właśnie od tego roku zaczęto stosować elektryczny rozrusznik, który na pewno docenisz.
Bardzo ważne również jest, że KTM 250 SX-F jest bardzo łatwy w opanowaniu.
2. KTM 250 SX-F 2021 – wszystko co musisz wiedzieć
Model na sezon 2021 przeszedł kilka zabiegów modernizacyjnych, dzięki którym maszynę prowadzi się teraz znacznie lepiej. Głównie dzięki centralizacji mas.
Zaawansowany, lekki i mocny silnik ma duży moment obrotowy i przyjazne oddawanie mocy, dzięki któremu możesz liczyć na świetną przyczepność.
Zmodyfikowane zawieszenie — KTM 250 SX-F 2021
Przedni widelec WP XACT AER oraz tylny amortyzator. Dla jeszcze lepszej przyczepności zyskały twardsze ustawienia. Podniosło to również poczucie pewności i komfortu podczas jazdy.
Nowe uszczelnienia SKF o niskim współczynniku tarcia pozwoliły na jeszcze lepsze działanie zawieszenia.
W widelcu zintegrowano obejście oleju i powietrza. Dzięki ich przedłużeniu zmniejszono skoki ciśnienia podczas jazdy.
Szybkie zmiany w jednostce napędowej za pomocą smartfona – KTM 250 SX-F 2021
To jedna z największych zmian w modelu na sezon 2021. Możliwość połączenia się z smartfonem dzięki akcesoryjnej jednostce PowerParts, która zastępuję klasyczną piankę kierownicy.
Dodatkowo narzędzie do diagnostyki, współpracujące z aplikacją myKTM.
Takie rozwiązanie pozwala dostosować maszynę do swoich preferencji bez poważnego tuningu.
Z pomocą tego narzędzia możesz jeszcze:
- zmienić mapowanie silnika
- dostosować kontrolę trakcji
- poziom hamowania silnikiem
- reakcję przepustnicy
- system kontroli startu
Jeśli wiesz już, że KTM 250 SX-F jest dla Ciebie, skontaktuj się z nami w sprawie modelu.
3. Dane techniczne modelu 250 SX-F
SILNIK KTM 250 SX-F
SKRZYNIA BIEGÓW – 5-biegowa
ROZRUSZNIK – Rozrusznik elektryczny
SPRZĘGŁO – Mokre, wielotarczowe z hydrauliką Brembo
POJEMNOŚĆ SKOKOWA – 249.9 cm³
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM – Keihin EMS
DESIGN – Silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy
PODWOZIE KTM 250 SX-F
WAGA MOTOCYKLA (BEZ PALIWA) – 99 kg
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA (OK.) – 7 l
ŚREDNICA PRZEDNIEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 260 mm
ŚREDNICA TYLNEJ TARCZY HAMULCOWEJ – 220 mm
PRZEDNI HAMULEC – Hamulec tarczowy
TYLNY HAMULEC – Hamulec tarczowy
ŁAŃCUCH – 5/8 x 1/4″
KONSTRUKCJA RAMY – Podwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4
PRZEDNIE ZAWIESZENIE – WP XACT-USD, Ø 48 mm
PRZEŚWIT – 370 mm
TYLNE ZAWIESZENIE – WP XACT Monoshock z łącznikami
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA – 950 mm
KĄT GŁÓWKI RAMY – 63.9 °
SKOK ZAWIESZENIA (PRZÓD) – 310 mm
SKOK ZAWIESZENIA (TYŁ) – 300 mm
4. Zdjęcia motocykla 250 SX-F