
Sprawdź historię modelu, podsumowanie opinii motocyklistów, zdjęcia oraz dane techniczne. W tym artykule są wszystkie najważniejsze informacje o GSX1300 z 2021 roku.
Legendarny motocykl powrócił do Polski w zachwycającej nowej odsłonie. Dla niewtajemniczonych — Motocykl GSX1300 Hayabusa, był pierwszym seryjnym jednośladem, który przekroczył barierę 300 km/h. Oczywiście to nie koniec zalet tej maszyny. Trzeba jednak przyznać, że jego moc robi wrażenie.
Motocykl jest wyładowany po brzegi elektroniką, a wszystko po to by jeździło się na niej z pełną przyjemnością i przede wszystkim z maksymalną kontrolą.
Jeśli szukasz najważniejszych informacji o GSX1300, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Sprawdź tematy:
1. Suzuki Hayabusa — krótka historia modelu
2. Poznaj opinie motocyklistów o GSX1300
3. Dane techniczne Hayabusy 2021
1. Suzuki Hayabusa — krótka historia modelu
Legenda tego motocykla zaczęła się w 1999 r. Wtedy właśnie pojawiła się
I generacja Suzuki Hayabusa
Szybko okrzyknięty najszybszym seryjnie produkowanym motocyklem na rynku.
Niesamowite osiągi szczęśliwie szły w parze ze znakomitym prowadzeniem i stabilnością. Motocykl mógł rozpędzić się do 300 km/h bez żadnych modyfikacji.
II generacja GSX1300
W 2008 roku zostało wymienionych wiele podzespołów:
- Zmieniony układ zasilania;
- Silnik otrzymał większą pojemność oraz więcej trybów pracy;
- Zastosowano nowy widelec;
- Wzmocniono skrzynię biegów;
- Znacznie poprawiono ergonomię — Motocykl ze sportowca wyraźnie zmienił kierunek na bardziej turystyczny;
- Ostatecznie w okolicach 2013 roku, został ulepszony układ hamulcowy.
W 2018 roku model został wycofany ze sprzedaży, a następnej generacji doczekał się dopiero w 2021 r.
III generacja Suzuki Hayabusa 2021
Tutaj zespół Suzuki postawił przede wszystkim na bezpieczeństwo. Zastosowano bardzo dużo zaawansowanej elektroniki i wiele innowacyjnych rozwiązań m.in.
- System wspomagania jazdy
- Przełącznik trybu jazdy
- System kontroli trakcji
- Przełącznik trybu mocy silnika
- System przeciwdziałania podnoszenia przedniego koła
- System kontroli hamowania silnikiem
- Ogranicznik prędkości
- Asystent startu
- Sygnalizacja hamowania awaryjnego
- System łatwego rozruchu
- Asystent ruszania
- Tempomat
- Zintegrowany układ hamulcowy
- System kontroli hamowania
- System kontrolowania jazdy po pochyłości
- Asystent ruszania pod górę
Wszystko po to, aby uczynić jazdę Hayabusą niezapomnianym doświadczeniem.
2. Poznaj opinie motocyklistów o GSX1300
Kierowcy niemal jednogłośnie przyznają, że nowa Hayabusa prowadzi się bardzo lekko nawet przy prędkości typowo autostradowej. Wszelkie systemy elektroniczne działają bardzo płynnie i nie ma się tu do czego przyczepić. Widać, że w tej nowej generacji zespół Suzuki mocno skupił się na bezpieczeństwie.
Oczywiście przyspieszenie i osiągi silnika są fenomenalne.
Tak jak w poprzednich generacjach motocykliści trochę narzekali na mocno „przeciętne” hamulce, tak w nowym GSX1300 ten problem przestał istnieć.
Stabilność podczas zatrzymywania pojazdu jest doskonała. Brak drgań czy nerwowości nawet przy nierównym podłożu.
Pozycja, jaką należy przyjąć podczas jazdy, jest wygodna jak na sportowca. Zwrotność modelu jest zaskakująco dobra, mimo swoich gabarytów i masie motocykla.
3. Dane techniczne Hayabusy 2021
Długość całkowita | 2180 mm |
Szerokość całkowita | 735 mm |
Wysokość całkowita | 1165 mm |
Rozstaw osi | 1480 mm |
Prześwit | 125 mm |
Wysokość siedzenia | 800 mm |
Masa własna | 264 kg |
Typ silnika | 4-suwowy, chłodzony cieczą, rzędowy, 4 cylindry, DOHC |
Średnica cylindra x skok tłoka | 81 mm x 65 mm |
Pojemność skokowa | 1340 cm3 |
Moc maksymalna | 140 kW (190 KM) / 9700 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 150 Nm/7000 obr./min. |
Stopień sprężania | 12.5:1 |
Zasilanie w paliwo | Wtrysk paliwa |
Rozrusznik | Elektryczny |
System smarowania | Mokra miska olejowa |
Przekładnia | 6-biegowa |
Zawieszenie — Przód | Odwrócony widelec teleskopowy |
Zawieszenie — Tył | Dźwigniowe, sprężyny walcowe, tłumienie olejowe |
Kąt pochylenia główki ramy / wyprzedzenie | 67° 00’ / 90 mm |
Hamulce — Przód | Brembo Stylema®, 4-tłoczkowe, dwie tarcze, ABS |
Hamulce — Tył | Tarczowe |
Opony — Przód | 120/70ZR17M/C (58W) |
Opony — Tył | 190/50ZR17M/C (73W) bezdętkowa |
System zapłonu | Elektroniczny |
Pojemność zbiornika paliwa | 20 l |
Hayabusa GSX1300 to bardzo solidny motocykl. Niesamowite osiągi, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz komfort jazdy stawiają go bardzo wysoko w rankingach. Maszynę docenią doświadczeni kierowcy szukający nowych wrażeń. Doskonale sprawdza się na autostradach, torze oraz w mieście.