
Yamaha XSR900 to więcej niż motocykl – to hołd dla klasyki w świeżym, odważnym stylu. Inspirowana złotą erą wyścigów, stworzona dla tych, którzy cenią ducha wolności i autentyczność. Łączy styl retro z nowoczesnym podejściem do jazdy, pozostając wierną filozofii Faster Sons – idei, że przyszłość powinna czerpać z tego, co najlepsze w przeszłości.
Yamaha XSR900 to motocykl, który nie próbuje udawać niczego – on opowiada historię. Już na pierwszy rzut oka przyciąga wzrok sylwetką inspirowaną złotą erą wyścigów, ale pod warstwą klasycznego designu kryje się przemyślana konstrukcja oparta na współczesnych rozwiązaniach. To właśnie ta równowaga – pomiędzy przeszłością a przyszłością – czyni go wyjątkowym.
Projektując XSR900, inżynierowie Yamahy czerpali wzorce konstrukcyjne z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki. W efekcie powstała konstrukcja nawiązująca do kultowych maszyn sportowych z lat 80., ale przystosowana do potrzeb dzisiejszego motocyklisty. Niska, agresywna linia, muskularny bak, krótki tył i smukłe proporcje – wszystko to sprawia, że XSR zachowuje ducha klasyki, a jednocześnie wygląda świeżo i dynamicznie.
Pod klasyczną sylwetką Yamahy XSR900 kryje się serce o nowoczesnym charakterze – legendarny silnik CP3. Ten trzycylindrowy, rzędowy motor o pojemności 890 cm³ to jednostka, która zyskała uznanie zarówno wśród pasjonatów dynamicznej jazdy, jak i tych, którzy oczekują elastyczności w każdych warunkach. Oferuje imponujący moment obrotowy dostępny już w niskim zakresie obrotów i zapewnia liniowe przyspieszenie aż do 10 000 obr./min.
Dzięki zastosowaniu wtrysku paliwa, nowoczesnego układu zasilania oraz technologii spełniającej normę emisji spalin EU5, silnik CP3 nie tylko zachwyca osiągami, ale także dba o środowisko. To rozwiązanie znane z modeli sportowych Yamahy zostało zoptymalizowane z myślą o wszechstronności – Yamaha XSR900 doskonale sprawdza się zarówno podczas dynamicznych przelotów po krętych drogach, jak i w codziennej jeździe miejskiej.
Silnik współpracuje z układem quick shift (QSS), który pozwala zmieniać biegi bez używania sprzęgła. To ogromne ułatwienie w różnych stylach jazdy – szczególnie w intensywnych manewrach i podczas szybkich przyspieszeń. Za płynność odpowiada również sprzęgło antyhoppingowe typu mokrego z funkcją docisku, które zwiększa kontrolę nad motocyklem przy redukcji biegów i zapobiega zablokowaniu tylnego koła.
Yamaha XSR900 to motocykl, który nie uznaje kompromisów. Łączy styl retro z nowoczesną technologią i osiągami godnymi współczesnych maszyn sportowych. Poniżej znajdziesz kluczowe dane techniczne, które potwierdzają jego wyjątkowy charakter:
Yamaha XSR900 to motocykl dla tych, którzy szukają emocji, stylu i technologii w jednym. Niezależnie od tego, czy poruszasz się po mieście, czy ruszasz w dłuższą trasę – XSR900 oferuje wszystko, czego potrzebujesz, by cieszyć się jazdą w każdych warunkach.
51 500.00 zł*
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 889 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 78,0 mm x 62,1 mm |
Stopień sprężania | 11,5 : 1 |
Moc maksymalna | 87,5 kW (119 KM) 10 000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 93 Nm (9,5 kgf-m) 7000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Emisja CO2 | 116 g/km |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia | 130 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 25º |
Wyprzedzenie | 108 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, |
Skok tylnego zawieszenia | 137 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 298 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm |
Opona przednia | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Opona tylna | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Długość całkowita | 2 155 mm |
Szerokość całkowita | 860 mm |
Wysokość całkowita | 1 155 mm |
Wysokość siodełka | 810 mm |
Rozstaw kół | 1 495 mm |
Minimalny prześwit | 140 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 193 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14 l |
Pojemność zbiornika oleju | 3,5 l |
Uwaga | EU5 compliant |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN