
Nowa odsłona modelu YZF-R3 to połączenie sportowego zacięcia z codzienną funkcjonalnością. Yamaha, bazując na dziedzictwie swojej serii R, stworzyła maszynę, która zadowoli zarówno początkujących, jak i bardziej doświadczonych motocyklistów.
Nowy przód YZF-R3 wyraźnie nawiązuje do topowych modeli z wyścigowej rodziny R. Zintegrowane reflektory LED oraz światła pozycyjne nadają sylwetce agresywnego charakteru, a centralnie umieszczony kanał powietrzny przypomina rozwiązania znane z Yamahy M1. Ten aerodynamiczny detal, w połączeniu z nowymi skrzydełkami bocznymi, poprawia przepływ powietrza, co pozwoliło uzyskać jeszcze lepszą stabilność przy dużych prędkościach.
W centrum tej sportowej maszyny znajduje się dwucylindrowy, rzędowy silnik chłodzony cieczą, który zachwyca elastycznością i reakcją na gaz. Dzięki dopracowanemu układowi wtrysku paliwa, jednostka płynnie rozwija moc, pozwalając zarówno na dynamiczne przyspieszenia, jak i ekonomiczną jazdę w mieście. Układ smarowania zaprojektowano tak, by gwarantował niezawodność nawet podczas intensywnego użytkowania – idealnie sprawdza się podczas sesji treningowych na torze.
Yamaha YZF-R3 2025 została wyposażona w widelec upside-down o średnicy 37 mm, który zapewnia doskonałą sztywność oraz jeszcze lepszy kontakt z nawierzchnią. Z tyłu znajduje się regulowany amortyzator centralny, który tłumi nierówności i stabilizuje motocykl podczas hamowania czy gwałtownej zmiany kierunku. Takie rozwiązania przekładają się na precyzję prowadzenia i zwiększone zaufanie kierowcy – niezależnie od tego, czy porusza się po zatłoczonych ulicach, czy kręci szybkie okrążenia na torze.
Skrzynia biegów działa z typową dla Yamahy precyzją, pozwalając na szybkie zmiany przełożeń bez zbędnych szarpnięć. W parze z dynamicznym silnikiem zapewnia płynną jazdę i pełną kontrolę nad rozwijaną prędkością. Standardowy system ABS zwiększa bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach, zapobiegając blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. To szczególnie ważne dla mniej doświadczonych motocyklistów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z maszynami tej klasy.
Na uwagę zasługuje nowy, wielofunkcyjny zestaw wskaźników LCD, który oferuje wszystkie istotne informacje w przejrzystej formie. Dzięki aplikacji MyRide można połączyć motocykl ze smartfonem, co daje dostęp do szczegółowych danych dotyczących każdej przejażdżki. Co więcej, przeprojektowane nadwozie jest nie tylko bardziej opływowe, ale również lepiej dopasowane do sylwetki kierowcy. Smuklejsza linia i przemyślana ergonomia sprawiają, że nawet dłuższe trasy nie są męczące.
Nowy YZF-R3 dostępny jest w klasycznej czarnej i w efektownej wersji kolorystycznej blue, która nawiązuje do wyścigowych barw Yamahy. Wyróżniające się malowanie przyciąga wzrok i podkreśla sportowe ambicje motocykla. To nie tylko środek transportu – to deklaracja stylu życia i przynależności do społeczności fanów japońskiej marki.
30 500.00 zł*
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 321 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 68,0 mm x 44,1 mm |
Stopień sprężania | 11,2 : 1 |
Moc maksymalna | 30,9 kW (42,0 KM) @ 10 750 obr./min |
Limited power version | Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy | 29,6 Nm (3,0 kg-m) @ 9 000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | Niedostępny |
Emisja CO2 | Niedostępny |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia | 130 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 25º |
Wyprzedzenie | 95 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz |
Skok tylnego zawieszenia | 125 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 298 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia | 110/70-17M/C 54H (Tubeless) |
Opona tylna | 140/70-17M/C 66H (Tubeless) |
Długość całkowita | 2 090 mm |
Szerokość całkowita | 735 mm |
Wysokość całkowita | 1 140 mm |
Wysokość siodełka | 780 mm |
Rozstaw kół | 1 380 mm |
Minimalny prześwit | 160 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 169 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14,0 l |
Pojemność zbiornika oleju | 2,4 l |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN