
Yamaha R6 Race to maszyna, która została stworzona z myślą o bezkompromisowych osiągach na torze wyścigowym. Nie posiada homologacji drogowej – i słusznie, bo wszystko w niej podporządkowane jest jednemu celowi: wygrywaniu. Ten model nie uznaje półśrodków – stanowi efekt wieloletnich doświadczeń zdobywanych w najważniejszych seriach wyścigowych świata.
W centrum konstrukcji R6 Race znajduje się lekki, czterocylindrowy silnik DOHC o pojemności 599 cm³, który dostarcza błyskawiczne reakcje na ruch manetką i oferuje osiągi znane z najwyższej klasy Supersport. Zastosowane tytanowe zawory oraz specjalny układ wydechowy to elementy, które nie tylko zmniejszają masę, ale również przyczyniają się do zwiększenia mocy wyjściowej i zapewnienia właściwego przepływu świeżego powietrza dostarczanego bezpośrednio przez air intake system inspirowany MotoGP.
R6 Race wyróżnia się aerodynamicznymi owiewkami opracowanymi z myślą o maksymalnej efektywności – w tym agresywnym przednim wlotem powietrza w kształcie litery M, wzorowanym na YZR-M1. Wyścigowe wykończenie nie jest jedynie estetyką – to realna korzyść w postaci skróconych czasów okrążeń i lepszego prowadzenia przy dużych prędkościach. Optymalny rozkład masy osiągnięto dzięki połączeniu kompaktowej ramy Deltabox, lekkiej ramy pomocniczej wykonanej ze stopu magnezu i aluminiowego zbiornika paliwa, co daje kierowcy doskonałą kontrolę nad maszyną w każdej fazie wyścigu.
Pojemność zbiornika paliwa została dobrana tak, by zapewnić idealny kompromis między wagą a zasięgiem w warunkach wyścigowych. W połączeniu z zastosowaniem wysokiej klasy zawieszenia – m. in. zaawansowanego złotego widelca przedniego oraz amortyzatora tylnego – Yamaha R6 Race gwarantuje niespotykaną stabilność oraz precyzję podczas pokonywania zakrętów i przy agresywnym hamowaniu.
Elektroniczne systemy sterowania to kolejny obszar, w którym R6 Race prezentuje pełnię możliwości. System kontroli trakcji, programowalny moduł ECU, system YCC-T oraz YCC-I stanowią integralny pakiet elektroniki GYTR, który pozwala na konfigurację motocykla pod kątem optymalnych osiągów silnika na danym torze i w określonych warunkach. Wspomniane rozwiązania zapewniają szereg funkcji zwiększających kontrolę, bezpieczeństwo oraz możliwości personalizacji ustawień – niezależnie, czy ścigasz się w lokalnej lidze, czy celujesz w podium Mistrzostw Europy.
Dla zawodników przygotowujących się do poważnych startów, Yamaha oferuje również zestawy wyścigowe oraz szeroką gamę akcesoriów wyścigowych. Wśród nich znaleźć można m. in. emulator ABS GYTR, zestaw zaślepek systemu AIS, osłonę dźwigni hamulca przedniego, osłonę tylnej zębatki, zestaw łańcucha, akcesoryjne haki, regulowany zestaw podnóżków, a także wyścigowe przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej, które po zainstalowaniu zapewniają lepsze wyczucie maszyny i większą odporność na przegrzewanie.
Ważnym aspektem motocykla są również części wymagane przepisami FIM, które umożliwiają start w wyścigach zgodnych z międzynarodowymi regulacjami – w tym odpowiednio przygotowane tylne przewody hamulcowe, umożliwiające szybkie zdejmowanie tylnego koła w paddocku oraz podnośnika ułatwiającego serwisowanie.
R6 Race jest również kompatybilna z szeregiem części GYTR dostępnych bezpośrednio u autoryzowanych dealerów – dzięki temu każdy zawodnik może indywidualnie dostosować pojazd do swoich potrzeb, zyskując przewagę na torze poprzez lepsze wyczucie maszyny, większą redukcję masy oraz precyzyjne działanie układu napędowego.
Yamaha R6 Race nie jest kompromisem między drogą a torem. To czysta maszyna wyścigowa, której konstrukcja oparta jest na sprawdzonych rozwiązaniach z najwyższych serii wyścigowych, wykorzystująca supernowoczesne technologie. To motocykl, który daje zawodnikowi wszystko, czego potrzebuje, by pokazać pełnię możliwości – bez względu na poziom zaawansowania.
61 000.00 zł*
* ze względu na wahania kursowe rzeczywista cena może się różnić
Typ silnika | 4-suwowy, chłodzony cieczą, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, DOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 599 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 67,0 mm x 42,5 mm |
Stopień sprężania | 13,1 : 1 |
Moc maksymalna | 87,1 kW (118,4 KM) @ 14 500 obr./min |
Limited power version | Niedostępny |
Maksymalny moment obrotowy | 61,7 Nm (6,3 kg-m) @ 10 500 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Spalanie | 6,6 l/100km |
Emisja CO2 | 154 g/km |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy, Ø 43 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 120 mm |
Kąt wyprzedzania główki ramy | 24º |
Wyprzedzenie | 97 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, Wahaczowe |
Skok tylnego zawieszenia | 120 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
Opona przednia | 120/70 ZR17M/C (58W) Tubeless |
Opona tylna | 180/55 ZR17M/C (73W) Tubeless |
Długość całkowita | 1990 mm |
Szerokość całkowita | 695 mm |
Wysokość całkowita | 1 150 mm |
Wysokość siodełka | 850 mm |
Rozstaw kół | 1 375 mm |
Minimalny prześwit | 130 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 185 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 3,4 litrów |
Odpowiedzią na potrzeby zdrowotne pracowników Moto46 sp.z o.o. jest udział Spółki w projekcie RPZP.06.08.00: Wdrożenie kompleksowych programów zdrowotnych zapobiegającym istotnym problemom zdrowotnym regionu oraz dotyczących chorób negatywnie wpływających na rynek pracy, ułatwiających powroty do pracy, umożliwiających wydłużenie aktywności zawodowej oraz zwiększenie zgłaszalności na badania profilaktyczne.
Celem projektu jest wdrożenie programu eliminowania zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy, poprzez dostosowanie stanowisk pracy w bardziej ergonomiczny sprzęt.
Modernizacja i dostosowanie stanowisk pracy pozwolą na zredukowanie czynników mogących powodować u pracowników dolegliwości zdrowotne związane z układem kostno-mięśniowym, oddechowym, nerwowym, krwionośnym oraz z narządem wzroku.
Całkowita wartość projektu: 234 151,75 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 199 028,98 PLN